یک عضو شورای شهر بجنورد تاکید کرد

لزوم رفع ترافیک بجنورد با اجرای طرح زوج و فرد

با حضور رئیس‌جمهور انجام شد؛

افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح عمرانی در استان خراسان شمالی

رئیس جمهور در جریان سفر امروز خود به استان خراسان شمالی جندین طرح عمرانی را در این استان افتتاح و بهره‌برداری کرد.
کد خبر: ۵۷۰۶۴۰
افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح عمرانی در استان خراسان شمالی

آغاز عملیات اجرایی راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر به استان خراسان شمالی با حضور در منطقه «قارلق» دستور آغاز عملیات اجرایی راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان را صادر کرد.

 احمدی‌نژاد در فرمان آغاز عملیات این پروژه ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع) حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) گفت: این پروژه ملی و بزرگ جزء آرزوهای تاریخی مردم شهرهای گوناگون این منطقه است که امروز به همت کارشناسان، مشاوران و مهندسان آغاز شده و امیدواریم با همت تلاشگران هر چه زودتر آماده و در خدمت مردم عزیز قرار گیرد.

راه آ‌هن مشهد- بجنورد- گرگان بزرگترین پروژه استراتژیک شمال شرق کشور به طول 655 کیلومتر می‌باشدکه ارتباط جنوب و شرق کشور و همچنین اتصال به غرب کشور و کشورهای آسیای میانه را موجب می‌شود.

این پروژه با اعبتاری بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال به صورت یک رینگ اصلی در کشور به لحاظ اقتصادی و اجتماعی اثربخشی فراوانی در استان خراسان شمالی و به ویژه در کشور دارد.

افتتاح طرح آبرسانی به شهر بجنورد از سد شیرین دره

رئیس جمهور همچنین با حضور در تصفیه خانه بجنورد طرح آبرسانی به این شهر از سد شیرین دره با انتقال سالانه 20 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب شرب را افتتاح کرد.

این طرح با هدف تامین بخشی از نیاز آبی شهر بجنورد تا افق سال 1410 و تامین نیاز آبی تعدادی از روستاهای واقع در مسیر خط انتقال اجرا شده است. در این طرح حدود 48 کیلومتر خط انتقال با ظرفیت 950 لیتر بر ثانیه و 4 ایستگاه پمپاژ به همراه مخازن مکش 3 هزار متر مکعبی و مخزن فشارشکن با تصفیه خانه‌ای به ظرفیت 950 لیتر بر ثانیه قرار دارد. مجموع اعتبار هزینه شده طرح آبرسانی به بجنورد از سد شیرین دره در حدود 1250 میلیارد ریال است.

رییس جمهور از بخش‌های مختلف تصفیه خانه بجنورد بازدید و با توضیحات مسئولان در جریان چگونگی فعالیت‌های انجام شده قرار گرفت.

بهره برداری از کنارگذر شمالی بجنورد

احمدی‌نژاد همچنین در جریان سفر خود  به استان خراسان شمالی ، پروژه کنارگذر شمالی شهر بجنورد به طول 20 کیلومتر به منظور دسترسی آسان به واحدهای مسکن مهر این شهر مورد بهره برداری قرار گرفت.



 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها