جلیلی در شبکه ۳ سیما:

ترجیع بند تمام برنامه انتخاباتی‌ام آزادسازی ظرفیت‌هاست

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ترجیع بند تمام برنامه‌های انتخاباتی‌اش را آزادسازی ظرفیت‌ها عنوان و تأکید کرد: دولت باید ضمن جلوگیری از انفعال ظرفیت‌‌ها، مانع انحراف این ظرفیت‌ها شود.
کد خبر: ۵۷۰۳۳۰
ترجیع بند تمام برنامه انتخاباتی‌ام آزادسازی ظرفیت‌هاست

سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه پاسخ به جوانان که از شبکه سه سیما پخش شد، اظهار داشت: یک جوان 25 ساله یک فیلمی به نام «تنهای تنهای تنها» ساخته است که بهتر از من توانسته است از فعالیت هسته‌ای کشورمان دفاع کند. حتی می‌توانستیم این فیلم را به خانم اشتون هم نشان دهیم. اگر اجازه شکوفایی ظرفیت جوانان را مهیا کنیم، بسیاری از مشکلات کشور ما حل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما نباید تنها دغدغه‌مان این باشد که به حداقل‌ها اکتفا کنیم. اگر به بحث هنر توجه ویژه شود حتی در خارج هم می‌توانیم ظرفیت‌های بزرگ را آزاد کنیم. در بحث صادرات محصولات فرهنگی خود فرهنگ ما نیز می‌تواند صادر شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ترجیع بند تمامی برنامه انتخاباتی‌ام آزادسازی ظرفیت‌هاست، خاطرنشان کرد: دو کار بزرگ که دولت باید انجام دهد این است اول آنکه مانع انفعال ظرفیت‌‌ها شود و مورد دیگر اینکه مانع انحراف این ظرفیت‌ها بشود.

جلیلی با بیان اینکه هرچه مفاهیم هنری به اسلام ناب نزدیک‌تر می‌شود، جاذبه‌های بیشتری ایجاد می‌کند، اظهار داشت: پرفروش‌ترین فیلم‌ها در منطقه سریال‌هایی است که مفاهیم بلند را مطرح کرده و در این زمینه می‌توان به فیلم‌هایی همچون مریم مقدس، حضرت یوسف و مختار اشاره کرد.

نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به پرفورش بودن آژانس شیشه‌ای، ادامه داد: دولت نه تنها باید مانع نشود، بلکه باید در جهت تعالی هنر و بروز این ظرفیت‌نیز کمک کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی در رابطه با دانشگاه و صنعت و کاربردی کردن پژوهش‌های دانشگاه دارید، گفت: یکی از برنامه‌های اساسی ما همین نکته است و ما در دانشگاه دو نوع سرمایه‌گذاری داریم؛ یکی در قالب تاسیس رشته و دانشکده و دانشگاه و سرمایه‌گذاری دیگر که بسیار مهم‌تر است، خود جوان دانشجوست که چهار سال از بهترین دوره زندگی‌اش را در دانشگاه سپری می‌کند از این رو اگر این‌ها منتهی به یک فرجام درست نشود، موجب تأسف است. در صورتی که باورم این است که برای تک تک آنها باید برنامه داشت.

جلیلی با اشاره به بخش صنعت آن را ملموس‌تر و عینی‌تر از بحث‌های علوم انسانی دانست و گفت: یکی از مبناهای برنامه‌ریزی برای دولت آینده باید این باشد که اقتصاد صرفا بر اساس ثروت دنبال نشود بلکه بر اساس دانش باشد. هرچند کسی که صرفا در سازوکار اقتصادی پول دارند را نفی نمی‌کنیم و می‌تواند به تولید ثروت کمک کند، اما حالت بهتر این است که جوانان بتواند با دانش خود تولید ثروت کند و آن موقع خود جوان نیز کارآفرین خواهد شد.

نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی کشورهای دنیا برای جوان ما که در دانشگاه‌های خوب تحصیل می‌کند برنامه‌ریزی کرده تا آنها را جذب کند، گفت: حالا ما چطور نمی‌توانیم برای جوان خود برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به بحث علوم انسانی تصریح کرد: فرهنگ ما عامل قدرت و افتخار ماست و از این رو دانشجویان رشته‌هایی همچون تاریخ و جامع‌شناسی بسیار ظرفیت دارند.

جلیلی ادامه داد: در بررسی‌های دقیق متوجه شده‌ایم که هزینه‌هایی که در بودجه هر سال برای پژوهش‌های علوم انسانی در نظر گرفته می شود چند صد میلیارد است درحالی که اگر همین را به فارغ‌التحصیلان علوم انسانی بدهیم با یک سازوکاری همچون تأسیس شرکت برای انجام کارهای مطالعاتی می‌تواند شکل مطلوبی پیدا کند و اینکه می‌گویند این ظرفیت‌ها چیست، در همین جا مشخص و ظرفیت‌ها آزاد می‌شود.(فارس)

newsQrCode
برچسب ها: جلیلی انتخابات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها