مردی که با راه‌اندازی سایت فروش کالای اینترنتی و رایانه تحت ‌پوشش یک شرکت معتبر در آسیا از مردم کلاهبرداری می‌کرد، در پی شکایت یک شهروند مشهدی همراه همدستانش تحت تعقیب پلیس فتای خراسان رضوی و پلیس بین‌الملل قرار گرفت.
کد خبر: ۵۷۰۱۵۵
کلاهبرداران اینترنتی تحت ‌تعقیب پلیس

به گزارش جام‌جم، سرهنگ محسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: چند روز پیش نماینده حقوقی یک شرکت بازرگانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از صاحب یک شرکت خارجی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

وی افزود: در تحقیق از نماینده حقوقی معلوم شد، صاحب شرکت که یک تاجر معروف است، قصد تهیه قطعات الکترونیکی و رایانه را داشته و تصمیم گرفته از یک شرکت که در یکی از کشورهای آسیایی فعالیت داشته و نماینده‌ای در ایران ندارد، خرید کند.

مرد تاجر گرفتار در دام کلاهبرداران اینترنتی

عرفانی یادآور شد: مرد تاجر پس از دریافت مدارک شرکت خارجی از طریق ایمیل دیگر اطمینان می‌یابد فعالیت این شرکت قانونی بوده و می‌تواند با آنها وارد معامله شود.

به این ترتیب قراردادی با شرکت فوق تنظیم و طبق توافق 5000 دلار اینترنتی به حساب مدیر شرکت خارجی واریز می‌کند تا پس از تحویل گرفتن محموله، بقیه پول را به حسابشان واریز کند.

ردپای متهمان فراری در آسیا

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، چند روز پیش مرد بازرگان پس از تحویل گرفتن محموله قطعات الکترونیک و رایانه، متوجه تقلبی بودن کالا‌ها شده و با شرکت فروش آن اینترنتی ارتباط برقرار می‌کند، اما پاسخی دریافت نمی‌کند و موفق به تماس تلفنی با صاحبان شرکت نیز نمی‌شود.

وی یادآور شد: با طرح این شکایت و بررسی موضوع معلوم شد، شرکتی که مرد بازرگان با آنها معامله کرده، غیرقانونی بوده و هیچ‌گونه فعالیتی در کشور‌های آسیایی نداشته و افرادی که آن را اداره می‌کردند، کلاهبردار هستند بنابراین پلیس فتا موضوع را به پلیس بین‌الملل گزارش می‌کند و به این ترتیب مدیر شرکت خارجی و همدستانش تحت‌تعقیب پلیس قرار می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها