آئین های جشن گل افشانی ایمان به مناسبت فرخنده روز عید مبعث، آغاز رستگاری و هدایت بشر در سراسر ایران اسلامی برپاست.
کد خبر: ۵۶۸۸۹۳
جشن و سرور ایران اسلامی در عید مبعث

به گزارش واحد مرکزی خبر، به همین مناسبت ویژه برنامه هایی چون قرائت قرآن، سخنرانی مذهبی، تواشیح خوانی، مسابقات مذهبی و مدیحه‌ سرایی مداحان اهل بیت (ع) در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی در سراسر کشور برپاست و مردم با چراغانی کردن و آذین بندی خیابان ها، سردر منازل، فروشگاه ها و نیز پخش شربت و شیرینی، عشق و ایمان قلبی خود را به دین مبین اسلام و نبی مکرم آن ابراز می کنند.

آیین های مولودی خوانی نیز در برخی استان های کشور برپاست و مردم اهل تسنن و تشیع با شرکت در این مراسم، با فرستادن درود و صلوات بر پیامبر عظیم الشان خدا، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می گویند.

بر اساس این گزارش ها، به همین مناسبت صحن و سرای رضوی نیز چراغانی است و بوی عود و عنبر در همه جا پیچیده و دلدادگان نبوی در این عید بزرگ، با شور و شادمانی در حریم رضوی گرد هم آمده اند و صحن ها و رواق های حرم رضوی مملو از حضور با شکوه شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و این عید بزرگ را جشن می گیرند.

در حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز ویژه برنامه هایی در حال برگزاری است و شرکت کنندگان در این مراسم با پخش شربت و شیرینی، عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت عصمت و طهارت نشان می دهند.

newsQrCode
برچسب ها: جشن
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها