محققان آزمایشگاه «مرک» دارویی ابداع کرده اند که تومورهای سرطانی را در افراد مبتلا به ملانوم پیشرفته که تهاجمی‌ترین نوع سرطان پوست است، ۳۸ درصد کاهش می دهد.
کد خبر: ۵۶۸۵۳۳
دارویی برای درمان تهاجمی ترین نوع سرطان پوست

این دارو با نمایان ساختن سلول های تومورهای سرطانی و تحریک سیستم ایمنی بدن به مبارزه با آنها عمل می کند.

این داروی ضد سرطان که «لامبرولیزوماب» (Lambrolizumab) نامیده می شود پادتنی است که برای خنثی کردن پروتئین «پی.دی- یک» (PD-۱) طراحی شده است. این پروتیین به برخی سرطان‌ها امکان می دهد که از حملات سیستم ایمنی بگریزند.

مرک در بیانیه‌ای اعلام کرد: لامبرولیزوماب روی چند نوع سرطان از جمله ملانوم و سرطان ریه آزمایش شده است.

در این مطالعه محققان آزمایشگاه مرک، آزمایش بالینی خود را در فاصله زمانی میان دسامبر ۲۰۱۱ تا سپتامبر ۲۰۱۲ روی ۱۳۵ بیمار مبتلا به ملانوم پیشرفته انجام دادند که نتیجه آن کاهش متوسط ۳۸ درصد تومورها بود.

رییس آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مرک می گوید: نتایجی که در این مرحله از مطالعه این دارو بر روی بیماران مشاهده کردیم، ما را بسیار دلگرم کرد.

وی با تشریح داده های این مطالعه و نتایج دیگر مطالعات بالینی که در حال انجام هستند، گفت: مرک پیش بینی می کند آزمایش بالینی مرحله سه با لامبرولیزوماب را در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ مستقیما روی بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته و سرطان ریه انجام دهد.

آزمایشگاه مرک در ایالت «بوستون» در آمریکا قرار دارد.نتایج این مطالعه در مجله «New England Journal of Medicine» منتشر شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها