خاطره دستگیری امام از زبان خادم امام

امام به ماموران ساواک گفت «من آمدم»

رییس‌جمهور

امام خمینی(ره) در اندیشه نجات همه بشریت بود

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه امام راحل به مرزهای جغرافیایی و نژادی قائل نبود، گفت: مرزهای اندیشه امام(ره) انسانیت بود و در این اندیشه، انسان‌ها باید محترم، آزاد و عزیز باشد تا بتواند برای سرنوشت و کمال خود تصمیم بگیرد. امام(ره) در اندیشه نجات همه بشریت بود به همین دلیل در مقابل همه نظامات ناعادلانه حاکم بر جهان ایستاد.
کد خبر: ۵۶۸۵۰۱
امام خمینی(ره) در اندیشه نجات همه بشریت بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز(دوشنبه) در دیدار میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به چرایی عزت، ماندگاری و عشق روزافزون ملت‌ها به امام راحل گفت: اما باور دارم که در هر جمعی ذکر امام(راحل) و بررسی دیدگاه‌ها و اندیشه‌های امام خمینی(ره) باشد راه را برای دریافت‌های بهتر و بالاتر از امام باز می‌کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امام(ره) کارها را برای خدا انجام می‌داد، گفت: کار برای خدا شکست ندارد، بلکه قرین عزت و پیروزی است. کار برای خدا خستگی ندارد، بلکه دل‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

احمدی‌نژاد اولین و مهمترین اصل در اندیشه امام(ره) را نگاه ایشان به انسان و حقیقت انسان دانست و گفت: امام راحل معتقد بود انسان بالاترین و مهمترین مخلوق است و همه این عالم برای انسان و در خدمت انسان خلق شده است.

رییس‌جمهور تأکید کرد: انسان از خاک است اما می‌تواند آیینه صفات و اسماء الهی شود و به جایی برسد که انسان‌ها خدا را در وجود او ببینند و منبع علم، حکمت، قدرت، رأفت و همه زیبایی‌ها و جمال خدا شود.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه اولین مأموریت انسان در این عالم شناختن خود و ارتقاء شأن و منزلت خود تا خداست، تصریح کرد: انسان هر مقدار در مسیر کمال ارتقاء‌ یابد، احاطه او بر عالم هستی بیشتر می‌‌شود و ارتباط او با سایر انسان‌ها صمیمانه‌تر و عالمانه‌تر می‌شود و به جایی می‌رسد که همه انسان‌ها با او احساس آشنایی می‌کنند.

رییس‌جمهور افزود: امروز در هر کجای کره زمین برای هر گروهی از مردم، وقتی از امام(ره) سخن می‌گوییم شنوندگان با شخصیت امام(ره) احساس آشنایی می‌کنند؛ چرا که امام(ره) به مرتبه‌ای از کمال رسیده است که خداوند استعداد رسیدن به آن مرتبه را در فطرت تک تک انسان‌ها قرار داده است و هرکس او را می‌بیند و حقیقت و آرزوهای پاک خود را می‌بیند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امام(ره) از همه مرزهای تحمیلی به انسان عبور کرد، افزود: امام(ره) از مرز نژاد، قومیت، جغرافیا و حتی مرزهای رفتاری و سلیقه‌ای عبور کرده و با فطرت تک‌تک انسان‌ها ارتباط برقرار نمود.

رییس‌جمهور گفت: امام(ره) برای زنده کردن حقیقت انسان‌ها و شناساندن ارزش انسان به خود انسان آمد تا حقیقت انسان را که زیر چرخ اندیشه‌های مادی لگدمال شده بود را احیاء کند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به نگاه امام(ره) به مسئولیت‌های اجتماعی انسان، گفت: انسان بدون اجتماع و ارتباط با سایر انسان‌ها، مفهومی ندارد. ارزش‌های و صفات انسانی در ارتباط با سایر انسان‌ها فرصت شکوفایی پیدا می‌کنند. یعنی شجاعت، فداکاری، ایثار، بزرگواری و گذشت در ارتباط با انسان‌ها مفهوم می‌یابد، اگر انسان صدها سال به تنهایی زندگی کند، خصلت‌های انسانی در او متجلی نمی‌شود.

رییس‌جمهور تاکید کرد: امام(ره) معتقد بود حتی سیر کمال فردی انسان هم به تلاش‌های انسان برای اصلاح جامعه مشروط است باور داشت که انسان‌ها مأموریت دارند جامعه انسانی را اصلاح و عدالت و برادری و دوستی را حاکم کنند. همچنین امام(ره) معتقد بود که کمال فردی انسان‌ها از خلال مجاهدت برای اصلاح جامعه و استقرار عدالت به دست می‌آید.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که اگر در جامعه انسانی عدالت، پاکی، امنیت کامل و صلح عادلانه حاکم نباشد آیا جایی برای رشد، عزت انسان‌ها و شکوفا شدن حقیقت انسان‌ها باقی می‌ماند، ‌تصریح کرد: در جامعه‌ تبعیض آلود و تحت ظلم و ستم و در جامعه‌ای که فاصله طبقاتی بخش وسیعی از انسان‌ها را در فقر مطلق نگه داشته است، سخن گفتن از عظمت انسان‌ها بی‌معناست و جایی برای عزت و عظمت انسان‌ها وجود ندارد.

رییس‌جمهور ارزش، کمال و حقیقت انسان را در سایه عدالت است، دانست و گفت: بیش از 7 میلیارد انسان در عالم هستی زندگی می‌کنند که اکثریت قاطع آنها از بدو تولد تا پایان حیات زندگی بخاطر شدت مشکلات اقتصادی حتی یک لحظه فرصت پیدا نمی‌کنند که به انسانیت خود فکر کنند. این افراد حتی فرصت پیدا نمی‌کنند تا به فرصت‌های الهی نهفته در درون خود فکر کنند، مانند غنچه‌های ناشکفته پرپر می‌شوند و نمی‌توانند آرزوهای خود را از محدوده خانواده و روستاهای خود بالاتر ببرند در چنین محیطی فرصتی برای رشد و کمال انسان‌ها مهیا نیست و آن حقیقتی که نابود می‌شود، خود انسان است.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود به نگاه سرمایه‌داری غرب به انسان اشاره کرد و گفت: براساس این نگاه انسان ابزار تولید و تبلیغات تولید برای مصرف هستند، یعنی ثروت و تولید مهمتر از انسان است. اگر منافع نامشروع آنها اقتضاء کند، حاضرند جنگ راه بیندازند و همگان دیدند که در افغانستان و عراق بیش از یک میلیون انسان را کشتند تا جیب سرمایه‌داران جهانی پرشود و نامی از این یک میلیون در دنیا نباشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مردم آفریقا به گونه‌ای و در آسیا و حتی در اروپا و آمریکا انسان‌ها به شکل دیگری تحت ظلم و بی‌عدالتی هستند، اظهار داشت: در اروپا یک عده سرمایه‌داران بین‌المللی و صهیونیسم جهانی و اقلیت محض مسبب بحران اقتصادی هستند و باید خسارت و هزینه این بحران را پرداخت کنند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه امام(ره) معتقد بود که نظم حاکم بر جهان باید اصلاح شود، تصریح کرد: امام(ره) معتقد بود که باید عدالت برقرار شود تا فرصت رشد برای همه انسان‌ها فراهم شود و همه باید از رفاه، علم، بهداشت و امنیت برخوردار باشند و اینها در سایه عدالت امکان‌پذیر است.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی علیه دیکتاتوری و تقدیم ده‌ها هزار شهید، گفت: مستکبرین قصد داشتند تا انقلاب را در نطفه خفه کنند و در حالی که ملت ایران هیچ امکاناتی در اختیار نداشت، کشورمان را تحریم تسلیحاتی کردند؛ ولی همزمان صدام را به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی تجهیز کردند، آنها حتی سیم خاردار هم به ایران نمی‌دادند، شرایط آن زمان بسیار سخت بود و شهرهای ایران مرتبط بمباران می‌شد ولی در همین شرایط بسیار سخت و با دستان خالی در اوج نبرد دفاع مقدس و جنگ تحمیلی امام(ره) فرمود ما به فکر نجات همه مستضعفان و مظلومان عالم هستیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امام در همان زمان هم به فکر کمک به ملت‌های آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا بود، اظهار داشت: مرزهای اندیشه امام(ره)، مرزهای انسانی و انسانیت است و هرکجا انسانی هست، اندیشه امام(ره) هم هست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هر روز که می‌گذرد، قدر امام راحل شناخته‌تر و عظمت ایشان آشکاتر می‌شود، گفت: علت این مسأله کاملا روشن است، چرا که امام در مسیر کمال و تلاش برای استقرار عدالت حرکت کرد و شخصیت و روح او در نقطه اوج و در مسیر کمال با سرعت نور در حرکت است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه هر روز که می‌گذرد بشریت به اندیشه‌های امام(ره) نیاز بیشتری پیدا می‌کند، گفت: امام مردی از جنس آسمان، پیامبران، پاکی، عدالت و ‌توحید بود.

رییس‌جمهور با طرح این سوال که مأموریت امروز ما و شما چیست، گفت: مهمترین مأموریت، تبیین و ترویج اندیشه‌های امام راحل درباره انسان و مسئولیت انسان و سپس تلاش برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی است، باید همه ملت‌ها در مشارکت جمعی برای اصلاح نظام ناعادلانه، قیام و به حرکت درآیند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: که بدون اصلاح نظام بین‌الملل، طعم حقیقی انسانیت را نمی‌توان چشید، اظهار داشت: تا زمانی که سیطره سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای در جهان حاکم باشد، ظلم و بی‌عدالتی نیز وجود دارد و تا بی‌عدالتی باشد، انسان‌ها پی‌در پی تحقیر می‌شوند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه باید نظام کنونی حاکم بر جهان دچار تغییر شود، گفت: مهمترین سوال در تغییر نظام حاکم درباره نوع نظم جایگزین و این است که چه چیزی باید جایگزین نظم کنونی شود؟ باید نظمی جایگزین شود که پیامبران الهی به دنبال آن بودند، یعنی همان نظم عادلانه، که روابط انسان‌ها را براساس محبت، برادری و دوستی تنظیم کند و نه براساس کینه و دشمنی.

همه باید به سمت استقرار عدالت جهانی حرکت کنیم

احمدی‌نژاد با اشاره به وعده خداوند مبنی بر اینکه روزی در روی زمین عدالت و انسان کامل حاکم خواهد شد، گفت: اگر استقرار عدالت جهانی از دستور کار انسان‌ها حذف شود، امید و زندگی بی‌مفهوم خواهد بود، لذا همه باید به سمت استقرار عدالت جهانی حرکت کنیم.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که رهبری استقرار عدالت جهانی با چه کسی است، افزود: انقلاب عظیم ملت ایران حرکتی از عمق وجدان تاریخ و فطرت بود؛ اما آن کسی که فطرت‌ها را بیدار کرد، جهت داد و به نتیجه رساند یک رهبری الهی بود.

رییس‌جمهور گفت‌: عدالت را کسی می‌تواند در جهان حاکم کند که خودش سرشار از عدالت باشد و جنس آن از جنس پیامبران بوده و پاک، پاک باشد. کسی که در وجودش ذره‌ای خودخواهی، خودپرستی و خودبرتربینی وجود داشته باشد، از عدالت ساقط است.

احمدی‌نژاد گفت: همه پیامبران الهی وعده داده و معلوم کرده‌اند که چه کسی عدالت را در جهان حاکم کند، آن فرد زنده و حاضر است و واسطه فیض الهی است و در بالاترین مرتبه کمال و هستی قرار دارد و نسبت او با همه انسان‌ها یکسان است و عاشق و دلسوز همه انسان‌هاست. این فرد کسی است که جلوه خدا به انسان‌هاست و خدا آن را خلق کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بدون رهبر و هدف واحد پیروزی ناممکن است،‌گفت: اگر ملت‌ها بهترین اهداف را برای خود ترسیم کنند اما متفرق و جدا باشند، به نتیجه نخواهند رسید.

رییس‌جمهور افزود: جامعه بشری برای رسیدن به عدالت نیازمند رهبری واحد، عادل، حکیم و مؤمن است و چنین رهبری می‌تواند محور وحدت جامعه بشری باشد.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه مسلمانان خاطر نشان کرد: امروز دشمنان بشریت برای همه امور مردم برنامه‌ریزی‌هایی کردند و برنامه‌های آنان هم جهانی است، آنها برای اقتصاد، فرهنگ و سیاست جهان نقشه کشیدند، که در مقابل آنها ما هم باید برای جهان برنامه داشته باشیم، آنها دموکراسی، آزادی و اومانیسم را مطرح می‌کنند و ما می‌توانیم، توحید، عدالت، عشق و آزادی حقیقی را مطرح کنیم، معلوم است که این شعار بر شعار دشمنان غلبه دارد و متعالی‌تر است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امام(ره) انسان را آنگونه که خدا می‌خواست، می‌شناخت و معرفی می‌کرد، افزود: نگاه امام(ره) جهانی و فراتر از گروه و نژادها بود و در واقع یک هدیه الهی برای بشریت انفجار نور بود.

رییس‌جمهور گفت: امام راحل عاشق عدالت‌گستر نهایی بود و ایشان با همه وجود، برای آمدن او و برای استقرار حکومت او تلاش می‌کرد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: به لطف خدا و حرکت امام(ره) و به لطف حرکت شما و همه عدالت‌خواهان امروز همه ملت‌ها از وضع موجود ناراضی هستند و همچنین همه به دنبال عدالت بوده و همه به دنبال یک نجات‌بخش می‌گردند و امیدوارم در سال‌های بعد قدر امام(ره) را گرامی بداریم و در مسیر استقرار عدالت، هزاران فرسنگ پیش رفته باشیم و از بساط استکبار خبری نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها