قالیباف در برنامه انتخاب ایرانی:

مدیریت حلقه گمشده کشور است

قالیباف در برنامه دیدگاه :

رئیس جمهور نیازمند نظریه پردازی نیست

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رئیس جمهور نیازمند این نیست که شعار دهد و یا نظریه پرداز باشد، گفت: توقع مردم از رئیس جمهور این است که با کار و خدمتش با مردم حرف بزند.
کد خبر: ۵۶۷۱۸۹
رئیس جمهور نیازمند نظریه پردازی نیست

محمد باقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی که در ساعت 20 از شبکه یک سیما پخش شد با بیان اینکه برخی بدنبال حرف زدن و برخی نیز به دنبال کار کردن هستند گفت: از ملت عزیز می خواهم با هر امکانی که در اختیار دارند صدای من را در این برنامه ضبط کنند.

وی  اظهار داشت: این اظهارات من به عنوان میثاق نامه نزد شما بماند چرا که در آینده هم من با شما کار دارم و هم شما از من مطالباتی خواهید داشت.

قالیباف با بیان اینکه در طول خدمتم و مسئولیت های متفاوت همیشه با مردم حرف زده ام گفت: حرف من با مردم متفاوت بود یک روز در پلیس مسئولیت داشتم و وضعیت آن روز پلیس وضعیت خوبی نبود مردم هم  نگاه خوبی به پلیس نداشتند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده در ابتدای مسئولیتم در پلیس خواستم با مردم حرف بزنم اما احساس کردم کسی شنونده این صحبت ها نیست به همین خاطر طبق عادت ابتدا به خاطر نخبگان و بزرگانی رفتم که تاثیرگذار هستند.

وی اظهار داشت: حتی احساس کردم این بزرگان هم نمی خواهند با من حرف بزنند به همین خاطر در یک مکانی که نه متعلق به پلیس بود و نه متعلق به آنها جلسه ای گذاشتیم و حرفهایم را به آنها زدم و بعد کم کم  صحبت کردن با مردم را شروع کردم.

کاندیدای ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه پلیس 110 نوع سخن گفتن من با مردم بود گفت: کمتر از دو سال در پلیس اتفاقی افتاد که با یک تلفن همه اقشار مردم دسترسی واحد به پلیس و خدمات آن پیدا می کردند.

قالیباف افزود: بر این باورم که رئیس جمهور نیازمند این نیست که شعار دهد و یا نظریه پرداز باشد. بدون شک توقع شما مردم از رئیس جمهور این است که با کار و اقدام و خدمت به شما حرفش را بزند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: من وظیفه دارم به عنوان یک شهروند ایرانی از همه روسای جمهور گذشته که زحمت کشیدند تشکر کنم و مردم نیز قدردان آنها خواهم بود.

وی گفت: اما وضعیت کنونی نشان می دهد که با توجه به بضاعت کسانی که در دولت بودند آن طور که انتظار می رفت نتوانستند منزلت مردم را داشته باشند.

کاندیدای ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه زندگی من با کار گره خورده است گفت: حتی در همان دوران کودکی که در روستا زندگی می کردم سعی می کردم بعد از فراغت از تحصیل با فروختن شیرینی به دانش آموزان خرج و مخارج خودم را تامین کنم.

قالیباف  با اشاره به سوابق خوددر دوران دفاع مقدس گفت: ما در این دوران یاد گرفتیم که چگونه برادری، ایثار و گذشت داشته باشیم. دوران دفاع مقدس یک نعمت و یک دانشگاه بودما در این دوران فهمیدیم نصرت الهی یعنی چه؟ همکاری ، محبت، گذشت، مدیریت در بحران، مدیریت جهادی یعنی چه؟ این موضوعات را ما در جنگ یاد گرفتیم و برای ما فرهنگ شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برخی شهدای دفاع مقدس گفت: شهید برونسی یک بنا ، شهید همت یک معلم، شهید علم الهدی یک دانشجو، شهید فهمیده یک دانش آموز و خرازی نیز کسی بود که تازه خدمتش تمام شده بود باکری هم یک شهردار بود این شهدا بودند که این فرهنگ را تولید کردند.

وی اظهار داشت: نتیجه ای که از دوران دفاع مقدس گرفتیم این بود که چگونه پایدار باشیم اما البته بعد از جنگ تغییراتی  را دیدیم . بخشی به شعار و لفاظی گذشت و بخشی هم از فرهنگ جهادی فاصله گرفت.

کاندیدای ائتلاف پیشرفت گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب بنده را به عنوان فرمانده نیروی هوایی معرفی کردند احساسم این بودکه تنها روحیه و مدیریت جهاد کافی نیست و باید در این حوزه برای پیشبرد کارها تخصص کسب کنم به همین خاطر تلاش کردم تا تخصص لازم در این حوزه را بدست آورم.

قالیباف با بیان اینکه در شهرداری هم با همین نگاه وارد شدم گفت: من برق امید را درنگاه کارکنان زحمتکش این مجموعه دیدیم کار را شروع کردم و شما دیدید به عنوان مثال پروژه امام علی چند روز پیش افتتاح شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: این پروژه 35 سال روی زمین مانده بود و همه می گفتند انجام آن یک دهه طول می کشد در حالی که ما 22 ماهه آن را ساختیم.

وی اظهار داشت: اگر امروز تهران را تمیز می بینید به خاطر مدیریتی است که از همان فرهنگ گرفته شده است.

کاندیدای ائتلاف پیشرفت با اشاره به اینکه خداوند متعال نیز به خاطر خوب حرف زدن به کسی پاداش نمی دهد بلکه به خاطر عمل صالح است که به وی پاداش می دهد گفت: مردم از مدیران عمل می خواهند نه حرف زدن.

قالیباف در بیان خاطره ای اظهار داشت: یک روز طبق عادت همیشگی بعد از نماز صبح زمانی که هوا هنوز روشن نشده بود به سرکشی منطقه 17 تهران رفتم. در این منطقه کوچه های باریکی وجود دارد و در بازدید یکی از این کوچه ها مادر سالخورده ای را دیدم وی نیز من را شناخت و به من گفت پسرم از شما به خاطر آسفات کردن کوچه مان بعد از چندین سال تشکر می کنم اما من نگران یک موضوع دیگر هستم. در حال حاضر فرزند من بیکار است و این برای من یک دغدغه شده است.

شهردار تهران بر همین اساس یادآور شد: امروز همه ما می‌دانیم که با چه مشکلاتی مواجهیم. ما امروز با مشکلات پیچیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنیم. البته ما این را هم از فرهنگ اسلامی آموخته‌ایم که در برابر همه سختی‌ها، همواره باید امید به آینده داشته باشیم و داریم ولی این امر را هم می‌فهمیم و با همه وجودمان درک می‌کنیم که ما نیازمند همدلی و همبستگی ملی برای یک حرکت عظیم هستیم. ولی این سئوال پیش می‌آید که آیا می‌شود همبستگی ملی داشت، در شرایطی که در جامعه تبعیض و فقر است؟

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم این تبعیض و فقر را از بین ببریم، امکان ندارد بتوانیم به همبستگی و همدلی دست یابیم، اختلافات طبقاتی متأسفانه نسبت به قبل بیشتر شده است. در دوران جنگ به خاطر داریم که ثبات قیمتی در کشور وجود داشت. امروز اختلاف طبقاتی به گونه‌ای شده که در همین تهران در حالی که وضعیت اقتصادی خوبی داریم، افرادی هستند که حتی گرسنه سر بر بالین می‌گذارند، ما در شهرداری تهران شبهایی داریم که بالغ بر 2500 نفر افرادی در شهر، جایی برای خوابیدن ندارند. در زمستان‌ها در چند سال قبل افراد در کنار خیابانها می‌خوابیدند و از سرما فوت می‌کردند، هر چند ما مکانی را آماده کرده‌ایم و همه این افراد آنجا شبها می‌خوابند، در زمستانی که گذشت برخی شبها بالغ بر 3000 نفر را اسکان ‌دادیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: وقتی که اعتیاد و بیکاری، نبود آرامش روحی و روانی، نبود یک ثبات اقتصادی، وقتی که شرمندگی یک پدر در برابر حداقل‌های به حق فرزندش را می‌بینیم، وقتی که شاهدیم دختران بعد از دادن پاسخ مثبت برای ازدواجشان، بعضاً چندین سال می‌مانند چرا که توان تهیه یک جهیزیه را ندارند که همه آرزوی یک دختر است که بتواند به خانه بخت برود، چطور ما می‌خواهیم از او توقع یک همدلی و همبستگی را داشته باشیم؟

وی ادامه داد: مردم ما امید دارند ولی احساس می‌کنند برای حرکت، یک آینده روشنی پیش روی آنها نیست، مسیر مقداری کدر شده است و شفاف نیست، مردم می‌بینند که نفت 20 دلار در این کشور فروخته می‌شد وضع اقتصادی آنها روشن بود اما وقتی که در هر بشکه نفت 120 دلار دریافت می‌شود و در هر بشکه 100 دلار اضافه می‌شود، وضع اقتصادی نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود، از این رو مردم احساس نگرانی می‌کنند مخصوصاً قشر تحصیل‌کرده و نخبگان ما، آنان وعده‌ها و حرف‌ها را می‌بینند و سپس با عدم تحقق آن مواجهند، چگونه باید به این سئوالات پاسخ داد.

قالیباف در ادامه یادآور شد: مردم می‌بینند که مسئولان مرتب از یکدیگر تعریف و به یکدیگر تعارف می‌کنند و کارها روی زمین می‌‌ماند و کسی نیز نمی‌گوید که اشتباه کردم. عذرخواهی در فرهنگ مدیران ما وجود ندارد. در چنین شرایطی چه باید کرد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: بنده که خود را نامزد کرده‌ام، باید بدانم شرایط کشور و ملت ما به گونه‌ای است که حق آزمون و خطا و تک‌روی و خودرأیی ندارم و متکی به خرد جمعی باید حرکت کنم. حق ماجراجویی، قهرمان‌بازی ندارم و اینکه با پرداختن به حاشیه‌ها، مسائل اصلی کشور را به فراموشی بسپارم.

وی یادآور شد:‌ همچنین رئیس جمهور نباید باندبازی و سیاست‌بازی کرده و پا روی قانون بگذارد؛ بنده تا پایان روز خدمتم نباید این کارها را انجام دهم؛ حق ندارم بگویم قانون اساسی ظرفیت لازم را برای کار ندارد و آن را سلیقه‌ای اجرا کنم؛ برخی بندها که مطالبه دولت از مردم است توجه شود اما در جایی که حقوق ملت در میان است بی‌توجهی صورت گیرد.

قالیباف تأکید کرد: نباید اصل‌های مهمی مانند 15 و 19 را به فراموشی بسپاریم؛ یکی از حقوق ملت در قانون اساسی این است که کسی حق ندارد آبروی محکوم زندانی را ببرد و باید حرمت محکوم زندانی حفظ شود ولی امروز در جامعه بداخلاقی و حرمت‌شکنی نه تنها برای محکومین زندانی بلکه برای خیلی از افراد و مسئولان وجود دارد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: در شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران افرادی با گرایش‌های متعدد برخی اصلاح‌طلب، برخی اصولگرا و عده‌ای نیز اصولگرای منتقد دولت وجود دارند اما در این 8 سال خدمت تنشی با آنها نداشته‌ام.

قالیباف افزود: گفت: هیچگاه لایحه بودجه با تأخیر نبوده چرا که ما خلاف قانون عمل نکرده‌ایم و دغدغه‌ای جز دغدغه قانون نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه رئیس جمهور باید مردم باشد، یادآور شد:‌ دولت آینده باید بداند که به یک برنامه مدون و مشخص نیاز دارد و ما امروز آن را به کمک نخبگان و براساس سند چشم‌انداز تنظیم کرده‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه در دولت آینده، همه اقشار و اقوام باید احساس کنند که دولت متعلق به آنها است، افزود: دولت باید برخاسته از همه قشرهای مردم بوده و مختص به یک قشر خاص نباشد؛ ما فرصت آزمون و خطا نداریم و رئیس دولت باید کارنامه شفافی داشته باشد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم اضافه کرد: 35 سال از انقلاب اسلامی گذشته است و باید کسی روی کار بیاید که کارنامه‌اش ضمانت اجرایی برنامه‌اش باشد. رئیس جمهور آینده باید از دانش، سلامت روحی و روانی لازم و توان و تحرک بالا برخوردار باشد و آرامش روحی و ذهنی در جامعه حاکم کند؛  این روش من است و به شما قول می‌دهم در ظرف مدت 2 سال، ثبات و آرامش را در اقتصاد به جامعه برگردانم و مردم نگرانی از بیکاری و تورم نداشته باشند و به همین دلیل می‌گویم که مانند زمان‌بندی پروژه‌های تهران این سخنان مرا ضبط کنید.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم سیاست خارجی به دنبال این است که منافع ملی کشور را تأمین و از آرمان‌های ما در دنیا دفاع کند، یادآور شد: مطمئن باشید تا انسجام درونی و نیروی کارآمد و قوی وجود نداشته باشد و همبستگی صورت نگیرد، امکان ندارد در سیاست خارجی موفق شویم چه بخواهیم مقاومت، مقابله و یا مذاکره کنیم. چرا که اولین اولویت، انسجام ملی و همدلی است.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی احساس می‌کنند تحریم مشکلات را درست کرده که باید این تحریم‌ها حل شود، تأکید کرد: سوءتدبیر، ضعف مدیریت، عمل نکردن طبق برنامه و استفاده نکردن از نخبگان امروز بیشتر به ما نسبت به تحریم آسیب زده است. بنده نمی‌گویم تحریم‌ها نقشی نداشته، اما کمتر از سوءتدبیر است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: باور اسلامی ما و ذات فطرت مردم ما این است که عزت خود را همیشه حفظ کنند به ویژه در برابر دشمنان خارجی. ما هرگز عزت خود را نمی‌دهیم و نباید بدهیم که اقتصاد و نان‌مان را حل کنیم. تاریخ نشان داده مستکبران و دشمنان اگر عزت ملتی را گرفتند، نان و اقتصاد هم به کسی نداده‌اند. باید با کار و تلاش و دوری از شعار و سیاست‌زدگی‌ و تأکید بر رحمت الهی و داشتن روحیه جهادی مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم و این ظرفیت در کشور ما وجود دارد.

وی اضافه کرد: برق امیدی که در چشم یکایک مردم ما دیده می‌شود و در سپاه مقدس دیده شد و در کارکنان ناجا دیدم، امروز این برق امید را در چشم مردم عزیز می‌بینم و به امید همین برق امید و برای اینکه بتوانم این امید و آرزو را محقق کنم، زندگی و وجودم را به میدان آورده‌ام. (مهر-فارس)
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها