وزیر کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

پرداخت افزایش 25درصدی حقوق بازنشستگان از خرداد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان بیش از 25 درصد افزایش نمی‌یابد، گفت: تلاش می‌کنیم تا آخر خردادماه افزایش حقوق بازنشستگان را اعمال و پرداخت کنیم.
کد خبر: ۵۶۶۷۱۹
پرداخت افزایش 25درصدی حقوق بازنشستگان از خرداد

اسدالله عباسی در حاشیه جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) در مورد شکایت تعدادی از بازنشستگان به دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تخلفی صورت نگرفته است که دیوان بخواهد به آن رسیدگی کند، چرا که در جلسه شورای عالی کار به طور قانونی حقوق آن‌ها تعیین و ابلاغ شده است.

وی علت پرداخت نشدن افزایش حقوق بازنشستگان را تاکنون، کم بودن اعتبار در سازمان تامین اجتماعی ندانست و گفت: علت این امر تصویب نشدن بودجه بوده است.

به گفته وی، حقوق بازنشستگان از 5 تا 25 هر ماه به ترتیب حروف الفبا به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش حق مسکن و خواروبار کارگران در سال جاری خبر داد و گفت: در این زمینه جلساتی خواهیم داشت تا کارگران بتوانند از امکانات لازم بهره‌مند شوند.

وی همچنین از پرداخت حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: فعلا آمار دقیقی از معلولان ضایعه نخاعی نداریم اما در تلاش هستیم این حق پرستاری به آن‌ها پرداخت شود و این افراد تحت حمایت و کمک ویژه قرار گیرند.

عباسی در ادامه با بیان اینکه تشکیل شورای عالی معلولان در دستور کار وزارتخانه است، عنوان کرد: این شورا در ارتباط با جمیع جهات از آسیب شناسی، علت و دلایل معلولیت، توانمندسازی و پی بردن به نیازمندی‌های معلولان وظیفه خود را انجام خواهد داد و ما از تولد و در تمام طول زندگی معلولان، برنامه‌هایی را برای آن‌ها داریم.

وی با اشاره به اینکه این شورا می‌تواند تمام نیازمندی‌ها و امکان‌سنجی‌های معلولان را مورد توجه قرار دهد، گفت: معلولان دچار نارسایی‌های جسمی، جزو برنامه‌های اصلی سازمان هستند و تشکیل این شورا در اسرع وقت جزو دستور کاری این وزارتخانه است و تلاش می کنیم تا پایان دولت دهم شورای عالی معلولان تشکیل شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها