در روزهای اخیر تغییرات جوی در استان اردبیل به گونه‌ای است که هوای اردبیل حال به حال شده و اهالی این شهر در یک روز شرایط جوی چهار فصل را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۶۶۲۷
هوای اردبیل حال به حال شده

در حالی که از صبح تا ظهر دمای هوا در اردبیل گرم، گاه مرطوب و شرجی است، عصر شاهد رگبار و بارش‌های تند باران، شامگاه شاهد سرمای هوا و نامساعد شدن شرایط جوی و گاه وزش باد هستیم که تجربه یک شرایط جوی چهار فصل را برای هموطنان در اردبیل فراهم آورده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل با ورود یک سامانه بارشی، آسمان در روزهای آینده ابری و نیمه ابری همراه با رگبار باران و رعد و برق می‌باشد که حاکم شدن چنین شرایط جوی کشاورزانی که خود را آماده برداشت محصول کرده‌اند، بیش از گذشته نگران کرده و باغداران را با دلهره وارد آمدن خسارات ناشی از تگرگ روبه‌رو کرده است.

در حالی که باران‌های تند همراه با گرفتگی فضای آسمان با ابرهای سیاه باران‌زا و رعد و برق شدید برخی از هموطنانمان را در بیرون و داخل خانه‌ها دچار وحشت کرده است همچنان اداره کل هواشناسی بر استمرار چنین شرایط جوی صحه گذاشته و اعلام کرد تا پایان هفته فضای بارندگی‌ها همراه با رگبارهای بهاری و رعد و برق در اکثر شهرهای استان ادامه می‌یابد.

در کنار این بارندگی‌ها وزش باد و کاهش هفت تا هشت درجه‌ای دمای هوا نیز جو پاییزی را در اردبیل رقم زده و برخی از هموطنان را مجبور به پوشیدن لباس گرم و گرم نگه داشتن بخاری‌ها در روزهای اخیر کرده است.

اما در کنار نذورات جوی بارندگی‌های رگباری در سطح شهر و در گذرگاه‌ها مشکلاتی را به وجود آورده و موجب آبگرفتگی برخی معابر و سرریز شدن تعدادی از رودخانه‌ها و منابع جاری شده به طوریکه عصر امروز و به دنبال بارش‌های تند باران اکثر معابر شهری اردبیل،‌ گرمی، مشگین‌شهر و نمین در تردد هموطنان اختلال ایجاد کرد.

باران شدیدی که در برخی از مناطق با تگرگ همراه بود سبب سرریز شدن آب جوی‌ها در خیابان‌های گرمی شد و مشکلات ترددی را به وجود آورد.

آب باران در گرمی به رغم طراوت بخشیدن به طبیعت سبب انباشته شدن گل و لای در کوچه‌های فاقد آسفالت شده و این بارش‌های تند به مزارع بخش مرکزی گرمی خسارت وارد کرده است.

همچنین با بارش تگرگ در این شهرستان برخی از خودروها آسیب دیده و در خیابان ساحلی این شهر بارش‌های تگرگی و خوردن آنها به خودروها سبب به صدا درآمدن صدای دزدگیرها به صورت ممتد شده که این برخی از هموطنان را به وحشت انداخته است.

هشدار مدیریت بحران و آماده باش نیروها

به گزارش فارس، اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به سبب اخطاریه مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران و براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نفوذ جریانات ناپایدار جوی شهرهای مختلف استان اردبیل را تحت تأثیر قرار داده و این شرایط تا فردا ادامه می‌یابد.

براساس این اطلاعیه با اعلام آماده باش به شوراهای مدیریت بحران در کلیه شهرستان‌ها، از مردم انتظار می‌رود موارد ایمنی را رعایت کرده و از تردد در اطراف رودخانه‌ها و حاشیه منابع آبی جاری خودداری کرده و اجازه ندهند حوادث ناگوار رخ دهد.

راه‌اندازی مجتمع مدیریت بحران مشگین‌شهر

فرماندار مشگین شهر از افتتاح اولین مجتمع مدیریت بحران مشگین‌شهر تا هفته دولت آن هم در سطح استان اردبیل خبر داد.

سید حمید عباداللهی گفت: تاکنون برای احداث این فضا یک میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن 160 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است که با بهره‌برداری از این مجتمع علاوه بر ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان در وقوع حوادث غیرمترقبه، به استان‌های همجوار نیز خدمات مورد نظر ارائه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها