هاشمی در دیدار فدائیان اسلام:

هیچ‌گاه دنبال پست و مقام نبوده‌ام

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار امروزش با جمعی از اعضای شورای مرکزی جمعیت فدائیان اسلام، در پاسخ به ابراز تأسف حاضران در مورد مسائل اخیر ردّ صلاحیت‌ها، گفت: بنده هیچ‌گاه در طول عمرم به دنبال پست و مقامی نبوده‌ام.
کد خبر: ۵۶۵۸۰۱
هیچ‌گاه دنبال پست و مقام نبوده‌ام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: صبر در بی‌مهری‌ها، تحمل شرایط سخت و دشوار هجمه‌ها و بمباران تخریب‌ها و اهانت‌ها را از قرآن آموخته‌ام.

وی تصریح کرد: صبر و استقامت را به ‌ویژه اینکه در راه اصلاح، منافع و مصالح اسلام و مکتب اهل بیت (ع) باشد، یک اصل اسلامی می‌دانم.

هاشمی رفسنجانی  افزود: بنده همواره مانند یک سرباز در خدمت انقلاب اسلامی و نظامی بوده‌ام که همراه با خیل عظیم مردم و دیگران به رهبری امام (ره) در راه تحقق آن مبارزه کرده و مصائب و رنج‌ها کشیده‌ام.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش متذکر شد: تا جایی که مکلّف به صبر و بردباری باشم، تحمّل می‌کنم.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی درباره دلایل عدم تحملش از سوی برخی افراد یا جریانات افراطی از اول انقلاب تاکنون گفت: بخشی از این بداخلاقی‌ها یا مخالفت‌ها، ناشی از تفاوت دیدگاه بنده در مورد نگاه اسلام به حقوق شهروندی با برخی از افرادی است که تحمّل این دیدگاه را نداشته‌اند و این موضوع، سابقه‌ای به طول عمر انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: در این خصوص مسائل و اسرار زیادی وجود دارد که اسرار نظام است و باید حفظ شود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در دوره‌ای که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتم، اختلاف در تصویب قوانین بین شورای نگهبان و مجلس به حدّی رسید که در امور تقنینی کشور، نوعی بن‌ بست ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: همین امر موجب شد امام (ره) دستور تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رفع اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس را صادر کردند که در آن زمان نوعی بن ‌بست ‌شکنی بود که هنوز هم ادامه دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که در دوران مبارزه حضور نداشتند و رنج و مشکلات مردم را نچشیده‌اند، امروز هم حضور مردم در عرصه‌ها را جدّی نگرفته و احساس می‌کنند هر آنچه که آنها از اسلام می‌فهمند، باید ملاک رفتار و منش کشورداری باشد.

وی با اشاره به افتراق پیش آمده در کشور بین جناح‌های موسوم به اصولگرا و اصلاح‌طلب، گفت: هر چند این دسته‌بندی‌ها لفظی و در حدّ اسم است و چپ‌های دیروز، راست‌های امروزند و بالعکس، ولی باید کشور را به سمت وحدت و نزدیک‌تر شدن این صف‌بندی‌های جناحی هدایت کرد تا نظام از ناحیه تهدیدات و تحریم‌های خارجی و افراطی‌ گری ‌های داخلی آسیب نبیند.

در آغاز این دیدار که اعضای هیئت مدیره تعاونی مطبوعات کل کشور نیز حضور داشتند، محمدمهدی عبدخدایی دبیر جمعیت فدائیان اسلام در سخنانی به تشریح سوابق مبارزاتی و مدیریتی هاشمی رفسنجانی از قبل از انقلاب تاکنون پرداخت.

وی با ابراز تأسف از اتفاقات اخیر در اعلام صلاحیت‌ها ابراز امیدواری کرد که کشور از خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه راه انقلاب محروم نماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی نیز از هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی مدیر، مدبر، متدیّن و صادق یاد کرد و ورود و خروج او به عرصه انتخابات اخیر را حکیمانه و با سعه صدر و بزرگواری دانست.

وی خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: شور و شوقی که در کشور پس از اعلام حضور شما در انتخابات ایجاد شد، نشان می‌دهد که مردم هنوز هم به‌رغم همه تهمت‌ها و تخریب‌ها، یک روحانی مبارز و وارسته و مدیر را مورد اعتماد و وثوق برای حل مشکلات عدیده کشور می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر شبیری هم در این دیدار با اشاره به سوابق مبارزاتی هاشمی رفسنجانی گفت: صبر و تحمل شما در مقابل ناملایمات و توهین‌ها مثال‌ زدنی است و نشان دادید که مسائل و منافع و مصالح نظام و انقلاب و اسلام را مقدم بر همه چیز می‌دانید.

دکتر بهبهانی رئیس هیئت مدیره تعاونی مطبوعات کل کشور هم در این دیدار، گزارشی از مشکلات و موانع پیش روی این تعاونی در عرصه اطلاع‌رسانی و مطبوعات کشور به اطلاع رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها