توسط محققان کشورمان صورت گرفت

استخراج دی ان ای در مدت کم با کیت نانویی

عضو هیات مدیره انجمن علمی و تخصصی باروری و ناباروری ایران گفت: پس از 10 سال تحقیق و بررسی، محققان ایرانی توانستند کیت‌های فریز و ذوب جنین و محیط کشت جنین را که برای درمان ناباروری کاربرد دارد با یک پنجم قیمت خارجی ساخته و وارد بازار کنند.
کد خبر: ۵۶۵۱۵۱
تولید کیت های فریز جنین توسط محققان ایرانی

دکتر منصوره موحدین امروز چهارشنبه در حاشیه نوزدهمین کنگره تخصصی باروری و ناباروری در بیمارستان میلاد، از دستاورد جدید محققان کشورمان در حوزه درمان ناباروری خبر داد و گفت: پس از 10 سال تحقیق و بررسی و طی کردن مطالعات آزمایشگاهی توسط محققان کشورمان در شرکت دانش ‌بنیان توانستیم کیت‌های ذوب و فریز جنین را در داخل بسازیم و روانه بازار کنیم.

وی درباره مشخصات و کاربرد این کیت‌ها اظهارداشت: در روش‌های کمک باروری مانند «IVF‌» جنین‌های مازادی که در محیط‌های آزمایشگاهی تشکیل می‌شوند می‌توانند فریز شده و در صورت موفق نبودن یک دوره درمانی یا فرزند بعدی با استفاده از کیت‌ها فریز شده و سال ها نگهداری شوند.

به گفته این جنین‌شناس، همچنین محیط کشت که برای پرورش جنین در محیط آزمایشگاهی مورد نیاز است. پیش از این از طریق واردات تأمین می‌شد که این محصول نیز با یک پنجم قیمت مشابه خارجی در دسترس قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در سال حماسه اقتصادی، سیاسی با وجود مشکلاتی که با تغییرات نرخ ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شده باید به سمت تولید ملی پیش برویم، افزود: پیش از این نمونه‌های خارجی این محصول با قیمت بالای یک میلیون تومان وارد می‌شد که علاوه بر قیمت بالا شرایط حمل و ارسال آن نیز نامناسب بود چرا که عمدتاً به صورت مسافری وارد می‌شود.

استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: کیتهای ذوب جنین و محیط‌های کشت باید در دمای پایین و مناسبی نگهداری شوند ولی ممکن است مدتها در شرایط نامناسب و حتی دمای 40 درجه در گمرک باقی بماند تا ترخیص شوند که معمولاً یا مدت انقضای آنها می‌گذرد یا اثربخشی لازم را از دست می‌دهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها