معاون امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی خبر داد:

تلفیق سوابق ایثارگری برای معافیت فرزند دوم

ایثارگرانی که میزان جبهه ، جانبازی و اسارت آنان به تنهایی در حد معافیت یک فرزند نمی باشد ، سوابق ایثارگری آنان با هم جمع شده و در صورتی که به حد نصاب معافیت برسد ، حسب مورد یک یا دو فرزند می تواند از معافیت خدمت وظیفه عمومی استفاده نماید.
کد خبر: ۵۶۵۰۵۸
تلفیق سوابق ایثارگری برای معافیت فرزند دوم

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، سرهنگ حجت الله واعظی نژاد معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی گفت: ایثارگرانی که میزان جبهه، جانبازی و اسارت آنان به تنهایی در حد معافیت یک فرزند نیست، سوابق ایثارگری آنان با هم جمع شده و در صورتی که به حد نصاب معافیت برسد، حسب مورد یک یا دو فرزند می تواند از معافیت خدمت وظیفه عمومی استفاده کنند.

وی افزود: برابر ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی اصلاحی مصوب 1390 ، به ازای هر 24 ماه آزادگی ، 25 درصد جانبازی و 30 ماه سابقه حضور در جبهه، یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان از خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

سرهنگ واعظی نژاد اظهارداشت: براساس این ماده قانون، ایثارگرانی که سوابق آزادگی، جانبازی و جبهه آنان در حد معافیت یک فرزند نیست این امتیازات با هم جمع شده و چنانچه به حد نصاب معافیت برسد به ازای هر 30 ماه سابقه جبهه، فرزند دوم وی نیز معاف خواهد شد.به عنوان مثال، فردی که داری 40 درصد جانبازی از بنیاد شهید و 15 ماه سابقه جبهه بوده و قبلا یک فرزند وی بواسطه 25 در صد جانبازی معاف شده باشد اکنون با تلفیق 15 درصد جانبازی باقیمانده و 15 ماه سابقه جبهه ، فرزند دوم وی نیز معاف خواهد شد.

وی افزود: همچنین، فردی که دارای 23 ماه آزادگی ، 20 ماه سابقه جبهه باشد از آنجا که هر کدام از سوابق به تنهایی به حد نصاب معافیت نمی رسد این امتیازات با هم جمع شده و چون مجموع آن به 68 امتیاز می رسد دو فرزند ایثارگر از خدمت معاف خواهند شد.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: ایثارگرانی که از درصد جانبازی بنیاد شهید برای معافیت یک فرزند خود استفاده کرده اند در تلفیق نیز باید از باقیمانده درصد جانبازی بنیاد با سابقه جبهه استفاده کنند.

سرهنگ واعظی نژاد یاد آور شد: پیش از این، چنانچه یک فرزند ایثارگر بواسطه امتیاز ایثارگری والدین از خدمت دوره ضرورت معاف می شد فرزند دوم نمی توانست با استفاده از باقیمانده سوابق، از امتیاز تلفیق برای معافیت استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها