جریمه برای بازیکنانی که با دو باشگاه مذاکره می کنند

تذکر تاج به مدیران باشگاه های لیگ برتری

ادعای تاج با 16 تیمی کردن لیگ

بهترین لیگ دنیا می شویم

یکی از الزام های امسال AFC این است که باشگاه ها باید بودجه های خود را بنویسند و برای سازمان لیگ ارسال کنند.
کد خبر: ۵۶۵۰۱۸
بهترین لیگ دنیا می شویم

مهدی تاج  درخصوص وضعیت ثبت قرارداد تیم ها برای فصل آینده بیان کرد: تیم ها امسال قراداد های خود را چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی باید طبق فرصت هایی که سازمان لیگ انجام داده بنویسند که توسط مدیر عاملان تیم ها باید انجام  شود و این موضوع از سوی فیفا و AFC امسال الزامی بوده است و طبق آیین نامه، قراردادها باید به AFC ارسال شود.

سرپرست سازمان لیگ کشورمان در خصوص بودجه تیم ها اظهار داشت: امسال بحث بودجه نویسی که از شرط های جدی سازمان لیگ و AFC بوده است و باشگاه ها باید بودجه شان را اعلام کنند حتی لیگ دسته یک که امسال به سازمان لیگ ملحق شده است باید مقدار بودجه شان را به سازمان لیگ ارسال کنند.

وی افزود: بودجه نویسی به این معنی است که چقدر آن ها برای بازیکنان و ایاب ذهاب هزینه کرده اند و شرایط باید به گونه ای باشد که در انتهای لیگ تیمی با کسری بودجه مواجه نشود. اگر کسی واقعاَ شرایط اداره تیم را ندارد و بودجه شان با هزینه های یکی نیست از ابتدای فصل از ادامه فعالیت در لیگ انصراف دهد.

تاج تصریح کرد: طبق برنامه ریزی که امسال انجام دادیم قرار بر آن شد که از بهروان به عنوان مسئول امور مسابقات در سازمان لیگ استفاده کنیم و از اینکه وی این سمت را پذیرفت بسیار خوشحال هستیم.

* ملاک سازمان لیگ رأی کمیته استیناف است

وی در ارتباط با مسئله تبانی و رای آن گفت: رای را کمیته انضباطی با توجه به قوانین و شرایط و نوع پیش آمده جرم صادر کرده است و برخی معتقدند رای صادر شده خفیف و برخی معتقدند به سخت گیرانه بودن آن هستند.
اما سازمان لیگ به نظرات توجهی نمی کند و رأی کمیته انضباطی تنها برایش مهم است و اگر کمیته استیناف رای دهد و تایید کند ملاک عمل است و رای شورای اداری و دیوان عدالت و قوه قضاییه ملاک عمل نخواهد بود.

تاج در ارتباط با شرایط تیم ملی برای حضور در جام جهانی اظهار داشت: در این مدت در خصوص تیم ملی نظرات متفاوتی ارائه شده بود اما در حال حاضر شرایط تیم ملی خوب است اگر ما می توانستیم مقابل لبنان یک تساوی کسب کنیم، شرایط بهتری نسبت به حال داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان لیگ تمام تلاش خود را برای تیم ملی انجام داد و طبق برنامه ریزی که انجام داده بودیم، با توجه به همه فشارها لیگ برتر و حذفی را به پایان رساندیم و بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار دادیم و ادامه راه را باید بازیکنان، سرمربی و مجموعه به بهترین شکل طی کنند تا بتوانیم در جام جهانی حضور یابیم.

تاج افزود: مهم ترین دیدار ما بازی با قطر است که در صورت پیروزی این دیدار راه برای ما هموار خواهد شد.

سرپرست سازمان لیگ در ارتباط با حضور رحمتی و عقیلی در تیم ملی گفت: به حضور رحمتی و عقیلی در تیم ملی شخصا معتقد هستیم زیرا اگر ما بخواهیم به جام جهانی راه یابیم باید از تمام بضاعتمان برای رودررویی با حریفان استفاده کنیم.

وی افزود: ما حتی از بازیکنان ایرانی دو رگه که در هر جای دنیا قرار داشته باشند برای کمک به تیم ملی استفاده می کنیم، زیرا بحث تیم ملی از هر مسئله دیگری مهمتر است و رحمتی و عقیلی با یک عذرخواهی می توانند به تیم ملی کمک کنند.

سرپرست سازمان لیگ در خصوص ملاقات علی پروین با وی در سازمان لیگ گفت: پروین در خصوص یک سری مسایل به سازمان لیگ آمده بود و هیچ بحثی در خصوص باشگاه پرسپولیس و سرمربی آن نبود ما تنها صحبتی در خصوص مسایل سازمان لیگ داشتیم.

* ما توانایی داریم برترین لیگ دنیا شویم

وی در پاسخ به سؤال ارزیابی خود از سازمان لیگ در فصل 92-91 بیان کرد: کارشناسان معتقد هستند لیگ را از نظر فنی باید بالاتر می بردیم و ما تلاش خود را می کنیم تا در فصل آینده از نظر فنی بهتر شویم و یک برنامه ریزی یکساله مدون را خواهیم داشت تا با کمک باشگاه طبق تقویم یک برنامه دقیق را انجام دهیم و اگر این برنامه ریزی را به صورت دقیق بتوانیم انجام دهیم می توانیم ادعا کنیم یکی از بهترین لیگ های آسیا و حتی دنیا هستیم.

تاج افزود: برنامه ریزی لیگ در همه جای دنیا تغییر 5 درجه مثبت و منفی دارد به خصوص در کشور ما، زیرا در طول سال با مشکلات آب و هوا و بارندگی مواجه می شویم و این را همه باید بپذیرند و خرده ای بر ما نگیرند.
حتی اگر 5 درصد تغییر برنامه داشته باشیم باز هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد و ارزیابی من مثبت است و امسال لیگ پویا و پربازده ای را می توانیم داشته باشیم.

سرپرست سازمان لیگ در خصوص تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: تمام مجموعه در حال حاضر باید از استقلال حمایت کنند زیرا برای ما حکم تیم ملی را دارد و از نظر مالی باید کمک شود. هر چند 2 جریمه برای آن ها ابلاغ شده است که یکی 10 هزار دلار است برای ترقه هایی است که در بازی استقلال- الهلال انداخته شد و دیگری 15 هزار دلار است که باشگاه استقلال در این اوضاع بی پولی باید پرداخت کند. تمام مجموعه ها از جلسه سازمان لیگ و وزارت ورزش باید به استقلال کمک کنند زیرا تنها نماینده کشورمان  است و امیدوارم  بازی فردا را هم پیروز شود به جمع 4 تیم برود زیرا قابلیت آن را دارد.

تاج در خصوص آیین نامه جدید سازمان لیگ در خصوص بازیکنان سرباز اذعان داشت: فیفا بحث حضور بازیکنان سرباز را در تیم های نظامی رد کرده است و گفته است این قضیه جایی مرسوم نیست و خوشبختانه الآن بحث سرباز قهرمان مطرح است که من آن را توسعه ورزش می بینم زیرا باشگاه می توانند از سرباز استفاده کنند.

وی افزود: سال ها پیش بعضی از تیم ها با نوجوانان، جوانان و امیدها کار می کردند ولی از بازیکنان خود بهره ای نمی بردند زیرا آن ها بر تیم های نظامی می رفتند و برگشت شان معلوم نبود که با چه کیفیتی باز خواهند گشت. قانون ابلاغ شده سرباز قهرمان بر باشگاه ها کمک می کند و بر طرح جدید AF  نزدیک است که گفته اند 20 درصد بودجه باشگاه ها حتما صرف تیم های پایه شان شود.

تاج در پاسخ به اینکه آیا امکان حضور رحمتی و عقیلی در تیم ملی وجود دارد یا خیر گفت: حضور این دو می تواند مثبت باشد و خواهان بازگشت آن ها هستیم ولی سرمربی تیم ملی هم شرایطی را اعلام کرده که مثبت است در هر صورت این 2 بازیکن باید عذرخواهی کنند تا زمینه ای برای دیگر بازیکنان ایجاد نشود که راحت بر سرمربی تیم ملی معترض نشود.

وی در خصوص پرونده تبانی و انجام بازی های پلی آف و شرایط ذوب آهن تصریح کرد: اگر تبانی در جایی صورت گیرد وظیفه تمامی عضوهای AFC است که آن را پیگیری کند و طبق قوانین اخیر کمیته اخلاق فیفا اگر کسی تبانی را بفهمد و امتناء نکند خود 2 سال محروم می شود و از اینکه فدراسیون فوتبال کمیته اخلاق که خود من هم عضو آن هستم و آن را اداره می کنیم، جدی برخورد کردیم خوشحالم و معتقدم که این وسط ذوب آهن متضرر شده است و استیناف امروز و فردا نظرش را می دهد و صحبت کرده ام تا هر چه زودتر رأی را ابلاغ کنند و پلی آف را زودتر برگزار کنند تا این وسط ذوب‌ آهن متضرر نشود.

سرپرست سازمان لیگ کشورمان در ارتباط با برنامه ریزی لیگ زمان شروع بازی ها گفت: در تقویم مشخص کرده ایم که 22 تیر لیگ را آغاز و تا هفته آخر اردیبهشت سال آینده به پایان برسانیم که در این تاریخ هم بازی های لیگ را انجام می دهیم و هم حذفی را.

تاج افزود: سعی داریم که بسیاری از بازی ها را پنج شنبه و جمعه برگزار کنیم و تا جایی که اجازه می دهند در ساعت 19 باشد تا تماشاگران بیش تری به استادیوم بیایند.

وی در پایان در خصوص 16 تیمی شدن به باشگاه خبرنگاران گفت: فدراسیون 16 تیمی شدن را تأیید کرده است و تغییری نمی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها