به گفته مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هرچند تعرفه‌های درمان در بخش خصوصی اعلام شده است، اما مراکز درمانی بخش خصوصی در استان‌های مختلف می‌توانند بنا بر میزان محرومیت استان، تعرفه‌های درمان را کاهش دهند، اما نمی‌توانند تعرفه را به بالاتر از سقف تعیین شده افزایش دهند.
کد خبر: ۵۶۴۵۶۶
کاهش تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی در استان‌های محروم

محمدباقر هوشنگی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در بخش خصوصی را قطعی ندانست و افزود: سقف تعرفه‌های درمان خصوصی باید مجددا از سوی استان‌ها تعیین شود و سقف اعلام شده، نهایی نیست.

وی در مورد علت قطعی نبودن سقف تعرفه‌های درمان در بخش خصوصی توضیح داد: ممکن است یک استان جزو استان‌های محروم کشور باشد و باید بر اساس محرومیت و وضع اقتصادی آن استان، تعرفه‌های درمانش مشخص شود.

هوشنگی با اشاره به این‌که یک گروه معین در مرکز هر استان سقف تعرفه‌های درمان در بخش خصوصی را مشخص می‌کند، گفت: سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در بخش خصوصی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های تابعه با توجه به وضع اجتماعی و اقتصادی منطقه و در سقف تعرفه‌های مصوب اعلام شده کشوری تعیین می‌شود.

به گفته مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سقف تعرفه‌های درمان در بخش خصوصی توسط رئیس دانشگاه و رئیس سازمان نظام پزشکی استان و یک نماینده از سازمان‌های بیمه‌گر پایه استانی تعیین و پس از تائید استاندار، توسط استاندار ابلاغ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها