کولیوند:

مهلت رسیدگی به اعتراضات تا چهارم خرداد است

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با اشاره به اینکه تایید و رد صلاحیت هیأت‌های اجرایی، ملاک تایید صلاحیت نهایی نیست، تأکید کرد: داوطلبان ردصلاحیت شده که شکایت خود را تا 24 اردیبهشت ماه تحویل هیأت‌های شهرستان و استان داده‌اند، هیأت‌های عالی نظارت در استان‌ها تا چهارم خرداد ماه پاسخ نهایی را خواهند داد.
کد خبر: ۵۶۴۴۳۲
مهلت رسیدگی به اعتراضات تا چهارم خرداد  است

محمدجواد کولیوند گفت: همه هیأت‌های عالی در استان‌ها از روز پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه در حال بررسی اعتراضات و رسیدگی به پرونده تایید‌شدگان هستند تا کارها زودتر به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، هیأت نظارت در استان‌ها تا چهارم خرداد ماه مهلت رسیدگی به اعتراضات را دارند، بیان کرد: هیأت نظارت در استان‌ها صرفاً به اعتراضات مربوط به رد صلاحیت‌ها نمی‌پردازد، بلکه شکایت‌ها را نیز بررسی خواهد کرد.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با تأکید بر این که ممکن است هیأت نظارت شهرستان یا استان فردی را از میان تاییدشدگان رد صلاحیت کند، گفت:‌ آنها باید فرصت پرداختن به چنین پرونده‌هایی را داشته باشند.

وی بیان کرد: ممکن است صلاحیت کسی که در هیأت اجرایی تأیید شده، بنا به دلیلی در هیأت نظارت بخش و شهرستان رد شود؛ لذا این افراد می‌توانند شکایت کنند تا مجدداً پرونده آنها در هیأت عالی استان بررسی شود.

نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه تا پایان روز 28 اردیبهشت ماه بیش از 90 درصد ثبت‌نام شدگان تعیین تکلیف شده‌اند، از بررسی مابقی پرونده‌ها در روزهای آتی خبر داد و افزود: بر اساس قانون، تنها در صورت اعتراض ردصلاحیت شدگان، به شکایت آنها در هیأت اجرایی رسیدگی می‌شود.

کولیوند گفت: هیأت‌های اجرایی در فرمانداری و بخشداری‌ها بررسی‌های خود را انجام می‌دهند؛ اگر داوطلبان تاییدنشده از بخشداری‌ها بودند، ‌پرونده آنها در صورت شکایت به شهرستان فرستاده می‌شود و اگر از شهرستان بودند در صورت شکایت به استان ارسال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها