39 مسافر شناور آنامیس با کمک امدادگران مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از غرق شدن نجات یافتند.
کد خبر: ۵۶۴۲۶۷
نجات 39 مسافر دریایی از آب‌های هرمزگان

مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات 39 مسافر شناور مسافری آنامیس از غرق شدن خبر داد.

طبق اعلام این مرکز، شناور مسافری آنامیس در مسیر بندرشهیدحقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم به دلیل نقص فنی در موتور به مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام اضطرار کرد که این مرکز  یک فروند شناور ناجی12 و یک فروند شناور مسافری کمکی آذرخش را  به محل حادثه اعزام کرد.

شایان ذکر است 39 مسافر این شناور با کمک شناور ناجی و انتقال به شناور آذرخش 901 در سلامت کامل به بندر ذاکری قشم منتقل شدند.

همچنین مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات شش سرنشین یک موتور لنج تجاری توسط این مرکز خبر داد.

یک فروند موتور لنج تجاری حامل 450 تن مواد غذایی که از مقصد دبی عازم بندر لنگه بود، به علت نامسائد بودن شرایط جوی در نزدیکی جزیره تنب کوچک دچار آبگرفتگی شد که پس از وصول خبر، امدادگران مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به محل اعزام و با اقدامی به موقع از غرق شدن شناور جلوگیری به عمل آورد.

این گزارش حاکی از این است طی تماس رادیویی ناخدای لنج حادثه دیده با برج مراقبت اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه شناور امداد و نجات دریایی ناجی 11 به منطقه اعزام و ناجیان این شناور توانستند قبل از غرق شدن، شناور حادثه دیده و شش سرنشین آن، لنج تجاری را نجات دهند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها