رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح:

قوانین مربوط به سربازی ورزشکاران تغییری نکرده است

خدمت سربازی قهرمانان ملی در باشگاه های ورزشی

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همه ورزشکاران ملی به عنوان سرباز قهرمان می توانند در فدراسیون‌ها و باشگاه ها، دوران سربازی خود را سپری کنند.
کد خبر: ۵۶۳۷۴۰
خدمت سربازی قهرمانان ملی در باشگاه های ورزشی

سردار سرتیپ موسی کمالی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: این افراد پس از درخواست وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح می توانند دوره سربازی خود را در فدراسیون های مرتبط انجام دهند.

وی با بیان اینکه سرباز قهرمان علاوه بر فدراسیون و باشگاه های دولتی می تواند دوران خدمت خود را در باشگاه های خصوصی به پایان ببرد، گفت: قانون معافیت قهرمانان مدال آور المپیک، نفرات اول و دوم مسابقات جهانی و نفر اول مسابقات اسیایی از انجام خدمت نظام وظیفه در سال 91 تصویب شد ولی مشمولان این قانون تا تدوین آئین نامه اجرایی آن می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سردار کمالی افزود: همه ورزشکاران مدال آور المپیک و جهانی و اسیایی که تاکنون غیبت داشته اند نیز می توانند از طریق وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرباز قهرمان از تسهیلات استفاده کنند.

وی همچنین گفت: قهرمانان پارالمپیک می توانند یکی از فرزندان خود را از انجام سربازی معاف کنند.

سردار کمالی با تاکید بر اجرای ماده 10 قانون خدمت نظام وظیفه افزود: بر اساس این ماده، مشمولان غایب مادامی که وضعیت خدمت نظام وظیفه خود را روشن نکنند از دریافت تسهیلات قانونی از جمله اخذ و تعویض گواهینامه، اخذ گواهی تحصیل از دانشگاه‌ها و مراکز علمی وام، مستمری، صدور پروانه کسب، خروج از کشور و یارانه محروم خواهند شد.

وی گفت: تمام یا بخشی از اضافه خدمت مشمولان غایبی که خود را به مراکز نظام وظیفه معرفی کنند و در حین خدمت از خود حسن رفتار و جدیت نشان دهند بخشیده خواهد شد.  

سردار کمالی با بیان اینکه این بخشودگی از تیر امسال اجرایی می شود خطاب به مشمولان غایب گفت: متولدان سال 55 به بعد باید خود را معرفی کنند و هیچ برنامه ای برای معافیت از خدمت و یا فروش خدمت به آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سربازان فراری تا پایان سال 86 مورد عفو قرار گرفتند و بدون اینکه تحت تعقیب جزایی قرار گیرند می توانند ادامه خدمت خود را انجام دهند، افزود: سربازان فراری سال 87 به بعد همچنان فراری محسوب می شوند و باید هرچه زودتر خود را به سازمان های مربوط معرفی کنند و مجازات هایی که در مورد مشمولان غایب داریم در خصوص سربازان فراری هم اعمال خواهد شد. 

سردار کمالی همچنین به هوشمند شدن کارت های پایان خدمت اشاره کرد و گفت: هوشمند کردن کارت‌ها به دلایل مختلف است که ثبت شدن در سامانه سازمان هایی که تسهیلات ارائه می کنند از جمله این دلایل است.

وی افزود: ارائه این تسهیلات منوط به تعیین تکلیف خدمت سربازی است تا بتواند در گذرنامه و در آینده در بانک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: با هوشمند کردن کارت های پایان خدمت و معافیت از خدمت، کارت های جعلی که احیانا در اختیار برخی افراد قرار دارد، غیر قابل استفاده خواهد شد.

سردار کمالی گفت: ابتدا کارت های معافیت را از رده خارج کردیم و همه جوانانی که از خدمت سربازی معاف شدند تا تیر سال 91 فرصت داشتند برای تعویض کارت‌ها اقدام کنند که مهلت آن تا تیر 92 تمدید شد که در صورت اقدام نکردن در این مهلت کارت‌های قدیمی جعلی تلقی و با دارندگان این کارت‌ها به مثابه افرادی که خدمت نظام وظیفه را انجام نداده‌اند، برخورد خواهد شد.

وی افزود:  افرادی که تا 85،1،1 کارت پایان خدمت گرفتند فرصت داشتند کارت‌ها را تا 92،1،1 تعویض کنند و کسانی که از  70،1،1 کارت گرفتند باید از 92،3،1 برای تعویض کارت مراجعه کنند و این افراد تا آذر 92 فرصت دارند برای تعویض کارت‌های پایان خدمت خود اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها