در جمع خبرنگاران مطرح شد:

انتقاد مطهری از آیت الله جنتی

امام جمعه موقت تهران گفت: باید فردی را برای مسئولیت ریاست جمهوری انتخاب کرد که فسادستیز باشد و کابینه خود و مدیران و روسای ادارات را از میان افرادی که فاسد نیستند انتخاب کند.وی قانون گرا بودن را از شاخصه های لازم یک رئیس جمهور دانست و گفت: ممکن است قانونی بد باشد اما تا نسخ نشده است باید به آن عمل کرد و الا اگر قانون شکنی انجام شد خوب و بد ندارد و همه را زیرپا می گذارد.
کد خبر: ۵۶۳۳۷۳
مردم رئیس جمهور فساد ستیز و قانون گرا انتخاب کنند

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله جنتی درخطبه های نمازجمعه تهران از دیگر شاخصه های لازم رئیس جمهور را عدالت خواهی و مبارزه با تبعیض، ساده زیستی، پرهیز از اشرافیت دانست و افزود: کسی که خود ساده زیست نیست درد مردم را نمی فهمد بنابراین فرد منتخب باید همدرد مردم محروم باشد دلش به حال آنان بسوزد.

وی قانون گرا بودن را از دیگر شاخصه های لازم یک رئیس جمهور دانست و گفت: ممکن است قانونی بد باشد اما تا نسخ نشده است باید به آن عمل کرد و الا اگر قانون شکنی انجام شد خوب و بد ندارد و همه را زیرپا می گذارد.

خطیب جمعه تهران افزود: فرد منتخب برای سمت ریاست جمهوری باید معتقد به مشورت و عقل جمعی باشد، مستبدانه و دیکتاتوری فکر نکند، از صاحب نظران و کارشناسان استفاده کند و نیروهای صالح را بکار بگیرد.

آیت الله جنتی تاکید کرد: از همه سلیقه ها در انتخابات شرکت می کنند همچنانکه ثبت نام کرده اند در بررسی صلاحیت ها هم سلیقه ها ارزیابی نمی شود بلکه شرایط ارزیابی می شود.

وی گفت: شورای نگهبان کار خود را تا جایی که قانون اجازه داده است انجام می دهد مردم هم براساس تشخیص خود انتخاب کنند و اگر اهل تشخیص نیستند از اهلش بپرسند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه افراد باید موضعشان را مشخص کنند، افزود: یک فتنه ای آمد به بهانه تقلب در انتخابات، 10 سال آمریکایی ها نقشه می ریختند برای براندازی نظام که به این نتیجه رسیدند که با تقلب می توانیم مانند جاهای دیگر این نظام را ساقط کنیم.

آیت الله جنتی گفت: بالاخره آن کسی که می خواهد وارد عرصه انتخابات شود و بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند باید موضعش را درباره فتنه بگوید آیا آن را قبول دارد که در این صورت خود جزو فتنه گران است اگر مخالف است رسما اعلام مخالفت و آن را محکوم کند.

وی به شاخصه های مورد نظر مقام معظم رهبری درباره فرد منتخب برای سمت ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: اصلح بودن، ایمان به خدا، انقلاب امام و مردم و نترس بودن از ویژگی های لازم فرد منتخب است.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: باید به کسی رای داد که با یک اخم آمریکا از جا درنرود همچنانکه شیوخ عرب همین که آمریکا چشم غره ای به آنها برود عقب می کشند.

آیت الله جنتی از شرایط نامزد انتخابات را ایمان و تقوا دانست و گفت: معنای ایمان و تقوا در التزام به ولایت فقیه در حرف و در عمل و در سوابق فرد است.

وی افزود: نامزد انتخابات باید بداند که مملکت رهبر دارد و این رهبر هم حکم رئیس جمهور را تنفیذ می کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس جمهور باید بداند هرجا که اختلاف نظر پیدا کرد باید تابع نظر رهبر باشد نه اینکه انتظار داشته باشد رهبر تابع او باشد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین رحلت علامه سید عزالدین حسینی زنجانی و حاج محمود مرتضایی فر را تسلیت گفت.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به حلول ماه رجب و لزوم بهره گیری از معنویات این ماه گفت:ادعیه های زیادی درباره این ماه وارد  شده است که هر یک در کنار روزه این ماه آثار و برکات زیادی برای ما به همراه دارد.

آیت الله احمد جنتی در خطبه اول نمازجمعه تهران با برشمردن ویژگی های سبک زندگی از دیدگاه اسلام افزود: باید زندگی و جامعه امروز خود را با معیارهای اسلامی بسنجیم و ببینیم در کجا قرار داریم.

وی با ضروری خواندن توجه به قرآن و دستورات الهی در همه مراحل زندگی گفت: در صورتی که در زندگی به دستورات الهی عمل شود بیماری از مشکلات جامعه بشری حل می شود.

ایت الله جنتی با اشاره به آیات قران کریم بر اهمیت حفظ حرمت و امنیت افراد در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: در جامعه اسلامی باید جان ، مال و آبروی افراد امنیت داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از سوء ظن درباره دیگران اضافه کرد: مردم در جامعه اسلامی نه تنها از زبان بلکه از دل یکدیگر نیز باید احساس امنیت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها