غلامعلی حداد عادل مطرح کرد

خلق حماسه سیاسی با شرکت پرشور مردم در انتخابات

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور اقشار مختلف مردم به عنوان حافظان اصلی نظام در انتخابات پیش رو ضروری است.
کد خبر: ۵۶۳۰۳۴
خلق حماسه سیاسی با شرکت پرشور مردم در انتخابات

غلامعلی حدادعادل در جمع دانشجویان دانشگاه خوارزمی، با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، تاکید کرد: مردم می‌توانند با شرکت پرشور خود در انتخابات به خلق حماسه سیاسی بپردازند.

وی با بیان اینکه "کشور ایران قبل از انقلاب، انتخابات آزاد نداشت چون استقلال نداشت و همیشه دولت‌های خارجی در امور مملکت دخالت می‌کردند"، اظهار کرد: به عنوان مثال انتخابات مجلس در دوران پیش از انقلاب نیرنگی بیش نبود، به طوری که حتی شاه در خاطرات خود به دخالت بیگانگان در امور مملکت‌داری اعتراف کرده و گفته است در انتخابات مجلس، نماینده‌های مردم توسط کشور انگلیس انتخاب می‌شدند و اسامی آن‌ها توسط سفارت انگلیس به ایران ارسال می‌شد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی این است که امروز مردم با اراده خود دولتمردان را انتخاب می‌کنند و خود تصمیم‌گیرنده سرنوشت کشورشان هستند ، این استقلال، کلید حل همه مشکلات است و ما باید برای حفظ آن تلاش کنیم و به سایر کشورها اجازه دخالت در سرنوشت کشور خود را ندهیم.

حدادعادل با بیان اینکه "بسیاری از مشکلاتی که کشور هم‌اکنون درگیر آن است، بهایی است که بابت حفظ همین استقلال می‌پردازیم"، گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکلی که جامعه را درگیر خود کرده، مسایل و بحران اقتصادی است. ما امروز در یک جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم، چراکه دشمنان بعد از ناامید شدن از حربه‌هایی از جمله جنگ تحمیلی و هجمه‌های سیاسی به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند تا ملت ایران را از پای درآورند اما نمی‌دانند که مردم هیچ‌گاه از آرمان‌های خود دست بر نمی‌دارند و با تمام قوا در برابر این تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی می‌ایستند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به سیاست خارجی کشور اشاره کرد و افزود: ایران با کشورهای دیگر سر ناسازگاری و جنگ ندارد، چراکه خود سرشار از منابع و امکانات خدادادی است.

این عضو مجمع تشخیص مصلح نظام اضافه کرد: سیاست ما درباره آمریکا بر مبنای جنگ نبوده و نیست اما آمریکایی‌ها از همان روزهای نخستین نسبت به انقلاب ایران موضع‌گیری درستی نداشتند و با علم به این که ملت ایران خواستار مجازات شاه بودند از شاه حمایت کردند و با این کار خود خشم مردم را برانگیختند.

حدادعادل در پایان، از اشتغال جوانان به عنوان دغدغه‌ای مهم یاد کرد و افزود: میزان قابل توجهی از مشکلات اشتغال جوانان باید با رونق اقتصادی رفع شود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نقش موثری در این امر ایفا می‌کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها