کارگر یک باربری که با تشکیل باندی، همراه سه همدستش در تهران و شهریار در منازل را با دیلم تخریب و اموال را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس شهریار دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۶۲۲۹۸
کارگر باربری، سرکرده باند سرقت بود

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.

شاکی گفت: من و خانواده‌ام نیمه‌شب هنگام بازگشت به خانه‌مان در شهریار، متوجه شدیم قفل در خانه تخریب و پول، طلا و وسایل خانه به ارزش ده‌ها میلیون تومان همراه اسناد و مدارک اعضای خانواده سرقت شده است.

با طرح این شکایت پرونده در دستور کار پلیس آگاهی شهریار قرار گرفت و با اطلاعات به‌دست آمده از شاکی، تحقیقات در این باره آغاز شد.

در حالی که جستجوی پلیس برای دستگیری سارقان شبرو ادامه داشت افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس از سرقت اموال خانه‌هایشان شکایت کردند.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، چند روز پیش ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های جنوبی شهریار به یک خودروی پژو با چهار سرنشین ظنین شده و خودرو را توقیف و متهمان را دستگیر کردند.

متهمان در بازجویی مقدماتی ادعا کردند در یک باربری کار می‌کنند و منتظر دوستشان بوده‌اند که اشتباهی دستگیر شده‌اند.

در پی اظهارات متناقض متهمان، بازجویی از آنها ادامه یافت تا این‌که دو روز پیش یکی از آنها راز دزدی‌های سریالی خود و همدستانش را فاش کرد.

اعتراف به دزدی‌های سریالی

متهم درباره نحوه دزدی‌هایشان گفت: دوستم به واسطه کار در باربری، درباره خانه‌ افرادی که اثاثیه‌هایشان را جابه‌جا‌ می‌کرد، اطلاعات زیادی داشت. او پیشنهاد کرد با همدستی هم، از منازل مردم سرقت کنیم. من و سه نفر از همدستانم با اطمینان از این‌که کسی در منزل حضور ندارد، با دیلم قفل در را شکسته و اموال را سرقت می‌کردیم.

انکار 3 متهم دیگر به دزدی‌ها

در حالی که متهم به دزدی‌های سریالی به کمک سه همدستش اعتراف کرده است، دیگر همدستان وی ادعا کردند نقشی در سرقت‌ها نداشته‌اند.

با این حال ماموران از خانه اجاره‌ای متهمان بخشی از اموال مسروقه‌ را کشف و ضبط کردند که در میان آنها مدارک شناسایی افراد مختلف از جمله یک خانواده تهرانی به چشم می‌خورد.در ادامه با استعلام از پلیس تهران معلوم شد مدارک متعلق به خانواده‌ای بوده که خانه‌شان چند روز پیش سرقت شده است.

دزدها در ضد سرقت را هم تخریب کردند

با احضار مرد شاکی به پلیس آگاهی شهریار و تحقیق از او معلوم شد، او و خانواده‌اش شب حادثه پس از بازگشت از مهمانی متوجه شد‌ه‌اند در ضد سرقت خانه به طرز ماهرانه‌ای با دیلم تخریب و دو دستگاه لپ‌تاپ، یک دستگاه تلویزیون، دوربین فیلمبرداری و مدارک اعضای خانواده، چند ساعت‌ مچی، پول، طلا و نقره به ارزش 15 میلیون تومان سرقت شده است.

بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی بازپرس شعبه اول دادسرای شهریار روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها