نخستین سایت اکوتوریسم شهری کشور با عنوان «خانه طبیعت گردان ایران» طی مراسمی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان طبیعت گردی، فردا سه شنبه 23 اسفندماه در سالن اجتماعات کاخ ملت سعدآباد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۴۸۸۱۲
خانه طبیعت گردان ایران در مجموعه سعدآباد افتتاح می شود

مدیرمجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد در تشریح این خبر، گفت: سعدآباد با وسعت 110هکتار و دسترسی آسان به کوه های شمال شهر و همچنین ظرفیت های طبیعی و فضای سبز منحصر به فرد، یکی از بهترین نقاط پایتخت برای پرداختن به فعالیت های اکوتوریسم شهری است.

«محمد صالح رضاخانی» تأکید کرد: با توجه به ارتباط گسترده فعالان طبیعت گردی با شهروندان، با افتتاح خانه طبیعت گردان در سعدآباد و اجرای طرح های تعاملی مؤثر، شاهد افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان در این مجموعه خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به اهداف والای طرح خانه طبیعت گردان ایران در سعدآباد ابراز داشت: ایجاد بستری مناسب برای تعامل فعالان طبیعت گردی، تولید و عرضه محصولات و خدمات نوین گردشگری، برگزاری جشنواره ها و مناسبت های مرتبط و ایجاد مرکزی برای آشنایی شهروندان با انواع فعالیت های اکوتوریسم یا بوم گردی و تلاش برای حفاظت از محیط بکر و طبیعی ارزشمند سعدآباد و... از اهداف افتتاح این مرکز است.

رضاخانی افزود: برنامه ریزی برای مشارکت عموم مردم و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در نمایشگاه های جانبی و برنامه های گردشگری از رئوس برنامه های پیش بینی شده این مرکز است.

خانه طبیعت گردان ایران با مشارکت اداره کل کمیته ملی طبیعت گردی و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد راه اندازی و افتتاح می شود. (میراث آریا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها