دولت آمریکا در آستانه انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری و در راستای پیشبرد اهداف «جنگ نرم» علیه ایران در صدد است با همکاری مرکز وودرو ویلسون وابسته به بنیاد «جورج سوروس» سمیناری را برگزار کند.
کد خبر: ۵۶۱۶۸۵
آمریکا در تدارک فتنه جدید در ایران

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  این سیمنار قرار است در روز 23 مه (دوم خردادماه) تنها سه هفته پیش از برگزاری انتخابات در ایران برگزار شود. مرکز «وودرو ویلسون» وابسته به بنیاد جورج سوروس است که مجری اصلی کودتاهای مخملی در کشورهای مختلف بوده است و در جریان فتنه 88 نیز نقش مهمی را در یاری رسانی به فتنه گران و مزدوران خارج از کشور ایفا نمود.

از جمله شرکت کنندگان در این سمینار می‌توان به «هاله اسفندیاری» اشاره کرد. وی چندین سال است که در این موسسه مطالعاتی تحت عنوان پژوهشگر مشغول به کار بوده و به منظور جاسوسی برای آمریکایی‌ها به ایران نیز سفر کرده است. وی پس از دستگیری در جریان بازجویی‌هایش شخصا به تلاش در جهت براندازی اعتراف کرد.

از دیگر سخنرانان این سمینار «میئر جاودانفر» پژوهشگر صهیونیست است که در دانشگاه «هرتزلیا» رژیم صهیونیستی به تدریس علوم سیاسی می‌پردازد و با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ارتباط است. وی اخیرا تحرکات زیادی داشته و در سمینارهای مختلف ضد ایرانی شرکت کرده است.

بحران سوریه و جنگ جهانی سوم

«هنری کیسینجر» نظریه پرداز مشهور آمریکایی از بحران سوریه به عنوان جنگ جهانی سوم نام برد.

  کیسینجر در مصاحبه با روزنامه «نیویورکر» آمریکا اظهار داشت:حافظ اسد تنها فردی بود که مرا در گذشته شکست داد و امروز هم سوریه با ریاست جمهوری بشار اسد مرا نگران می سازد برای اینکه اکثریت ملت این کشور وی را دوست داشته واز آن حمایت می کنند.

وی در ادامه افزود: آنچه که از ماه اوت سال2011در سوریه می گذرد جنگ جهانی سوم و جنگ سردی است که پس از چند ماه شعله ور شد.

فضاسازی رسانه‎های حامی فتنه

در حالی که سید محمد خاتمی روز گذشته و در حاشیه مراسم ختم پدر همسر کمال خرازی، اعلام کرد بهترین گزینه در شرایط فعلی هاشمی بوده و عملا پروژه نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را خاتمه داد، برخی رسانه‎های جریان فتنه که از خارج از کشور اداره می‎شوند، تلاش کردند تا برای فرار از پاسخگویی به بدنه فتنه، در اقدامی مضحک، عدم حضور خاتمی در وزارت کشور برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را به چند مامور مسئول برقرار امنتیت در اطراف محل کار او نسبت دهند.

به گزارش رجانیوز، سایت کلمه و برخی رسانه‎های وابسته به جریان فتنه که از کشورهای فرانسه و انگلیس اداره می‎شوند، برای اقناع بدنه این جریان که در ماه‎های گذشته با سناریوی آمدن یا نیامدن خاتمی عملا به بازی گرفته شده بودند، تلاش کردند تا با فضاسازی نسبت به حضور نیروی انتظامی در اطراف محل کار سید محمد خاتمی، عدم حضور خاتمی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را به چند مامور انتظامی و امنیتی نسبت بدهند!

این سایت در گزارش خود نوشته است: « در حال حاضر سید محمد خاتمی در دفتر خود حاضر است، اما از حضور فعالانی که قصد ترغیب وی به ثبت نام در انتخابات را دارند، ممانعت می شود!»

در همین حال، محمدرضا تابش از نزدیکان سید محمد خاتمی نیز در واکنش به این خبرسازی‎ها به ایلنا اعلام کرد:دفتر آقای خاتمی روال عادی کار خود را ادامه می‌دهد و ملاقات‌ها صورت می‌گیرد و نیروی انتظامی منعی برای انجام ملاقات‌ها قرار نداده است. نیروی انتظامی کاری به دفتر آقای خاتمی ندارد و خبر محاصره دفتر ایشان تکذیب می‌شود.

 نصرالله رهبر استثنائی

یک روزنامه صهیونیستی در مورد تهدیدات اخیر سید حسن نصرالله نوشت: اسرائیل سعی دارد تا مواضع صادر شده از سوی رهبران عرب را کم اهمیت جلوه دهد، اما مشخص است که در خاورمیانه رهبران استثنائی مانند نصرالله وجود دارند که وقتی تهدید می کنند، ما باید خوب به آن گوش دهیم.

به گزارش فارس،‌ روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت پرتیراژترین روزنامه سرزمین های اشغالی با تاکید بر اینکه نصرالله به آنچه که تهدید کرده، وفادار خواهد ماند، گفت که مطابقت زیادی بین اظهارات و رفتار وی وجود دارد، نصرالله در واقع تهدیدات بشار اسد را تکرار کرد که بعد از حمله موشکی اسرائیل به دمشق مطرح کرده و گفته بود که بلندی های جولان را به عرصه مقاومت مردمی تبدیل می کند، بنابراین ما باید با این تهدیدات با جدیت برخورد کنیم.

فیشمن به نقل از «رونین کوهین» سرتیپ ارتش اسرائیل و مولف کتاب فن سخنرانی نصرالله در جنگ دوم لبنان گفت که بیشتر سخنرانی های نصرالله برای جنگ روانی و تبیین مسایل راهبردی است، اما برخی از آنها مربوط به مسایل اجرایی و عملیاتی نیز هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها