سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد:

10روز؛ مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری

سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا پس از ارسال اسامی داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره ریاست جمهوری ظرف ده روز اسامی نهایی واجدان صلاحیت را به وزارت کشور ارسال می کند.
کد خبر: ۵۶۰۷۷۳
10روز؛ مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ کدخدایی، افزود: طبق قانون براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری ، شورای نگهبان پس از دریافت اسامی از سوی وزارت کشور  مهلت پنج روزه ای دارد تا شرایط ثبت نام کنندگان را بررسی و به وزارت کشور اعلام کند.

وی گفت: تبصره این ماده، پنج روز دیگری نیز برای بررسی صلاحیت ها در نظر گرفته است که مجموعا ده روز مهلت بررسی صلاحیت هاست.

کدخدایی افزود: امیدواریم پس از ده روز از اعلام اسامی داوطلبان بتوانیم اسامی واجدان شرایط را اعلام کنیم.

وی درباره اعلام اسامی داوطلبان به صورت تدریجی یا یکجا از سوی وزارت کشور گفت: به طور معمول پس از پایان نام نویسی داوطلبان، اسامی به صورت یکجا ارسال می شود و شورای نگهبان نیز به صورت کلی اسامی واجدان شرایط را اعلام می کند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره آئین نامه اجرایی این شورا در تبیین اصل 115 قانون اساسی برای احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری افزود: درخصوص رجل مذهبی و سیاسی بودن داوطلبان باید در ترویج مباحث سیاسی صحیح و مذهب، فعالیت های برجسته ای داشته باشند و این مسئله فراتر از تقید افراد عادی به واجبات است.

کدخدایی گفت: در زمینه مدیریت نیز سوابق مدیریت روشن و مثبت و برنامه های آینده مد نظر قرار گرفته است.

وی درپاسخ به این سوال که آیا داوطلبان باید برنامه های خود را به وزارت کشور یا شورای نگهبان ارائه کنند یا خیر؟ افزود: ما پیشنهاد کرده ایم که این کار انجام شود و البته تاکنون چنین درخواستی از افراد نداشته ایم اما اگر این کار انجام شود اعضای شورای نگهبان بهتر می توانند بحث های مدیریت را که در اصل 115 آمده است بررسی کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها