عضو شورای عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور با اعلام ابلاغ سهم استانها از بسته جدید یک میلیون و 100 هزاری ایجاد فرصت شغلی در سال جاری، گفت: پیشنهاد افزایش وام مشاغل خرد و کوچک به 20 میلیون تومان مطرح و به شورای پول و اعتبار ارائه می شود.
کد خبر: ۵۶۰۳۹۱
بسته جدید 1.1 میلیونی اشتغال ابلاغ شد

داود قادری از جزئیات اولین نشست شورای عالی اشتغال در سال جاری خبر داد و گفت: در جلسه امروز مباحث مربوط به نحوه ایجاد اشتغال توسط استانها در سال 92 بررسی و سهم هر استان تعیین و اعلام شد.

وی افزود: همچنین از سوی دبیرخانه شورا (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گزارشات مربوط به چهار جلسه کمیسیون تخصصی شورا ارائه شد.

قادری با تاکید بر اینکه امروز شورا پرداخت 15 میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خرد و کوچک که پیش تر به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسیده بود را بررسی و پیشنهاد افزایش این رقم به 20 میلیون تومان مطرح کرد، ضمن اینکه قرار است به زودی برای تایید و تصویب به شورای پول و اعتبار ارسال شود.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: همچنین قرار شد تا طی مراحل قانونی و تصویب وام 20 میلیون تومانی برای مشاغل خرد، روند فعلی پرداخت تسهیلات 15 میلیون تومانی ادامه داشته باشد.همچنین مباحثی درباره ایجاد سالیانه 100 هزار فرصت جدید شغلی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار مطرح شد و شورا تصمیم گرفت در این باره برنامه ریزی هایی را داشته باشد.

نماینده کارگران در شورای عالی اشتغال تصریح کرد: به صورت کلی برای سال جاری مجموع سهم اشتغالزایی جدید استانها به میزان یک میلیون و 100 هزار فرصت شغلی است که البته در کنار آن، حفظ مشاغل موجود و مواردی از این دست نیز مطرح است.

به گفته وی، درباره وضعیت عملکرد استانها در اشتغال زایی سال 91 نیز مطرح شد که از دو میلیون و 500 هزار فرصت شغلی به میزان یک میلیون و 350 هزار محقق شده است.

عضو شورای عالی اشتغال درباره انتقادات مطرح شده درباره عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات به ایجاد فرصت های جدید شغلی اظهارداشت: در هر صورت وقتی یک برنامه اشتغالزایی کلان در کشور ارائه می شود، محاسباتی برای همراهی بانکها نیز صورت می گیرد و بانکها نیز باید برای این منظور آمادگی لازم را داشته باشند. امروز آنچه که درباره بانکها مطرح است، بیشتر بحث نتوانستن است تا نخواستن.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها