ظرفیت اشتغالزایی یک میلیون نفری در بخش معدن

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت اشتغالزایی یک میلیون نفری حوزه معدن و صنایع معدنی خبرداد و گفت: باید زنجیره اکتشاف، فراروی و تولید محصول نهایی معدنی به طور کامل و اقتصاد ایران مستقر شود.
کد خبر: ۵۵۸۳۶۷
ظرفیت اشتغالزایی یک میلیون نفری در بخش معدن

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، عبدالمهدی اجلالی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: با توسعه صنایع تبدیلی معدنی حداکثر ارزش افزوده ایجاد می شود.

وی مشکل واحدهای تولیدی را مشکل نقدینگی و تأمین بازار دانست و تصریح کرد : از بانک ها انتظار داریم نگاه سودآوری به حوزه معدن و صنایع معدنی نداشته باشند بلکه به رویکردهای حمایتی نیز توجه کنند.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: حضور دانشگاهیان و توسعه دانشکده صنعت معدن نوید بخش اینده امیدوار کننده برای بخش اقتصاد معدنی است.

اجلالی افزود: حمایت از تولید باید در دستور کار همه ارکان نظام باشد و مردم از طریق تولید کنندگان داخلی ، کالای ملی و ایرانی با کیفیت را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: طرح هایی مانند مدیریت یکپارچه ایجاد ارزش  افزوده منابع معدنی و پرهیز از خام فروشی می تواند ما را در تحقق اهداف برنامه های توسعه کمک کند.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سه بخش خصوصی ، جامعه و دولت در افزایش تولید نقش اساسی دارند و فرهنگ سازی تولید ملی باید در همه عرصه ها نهادینه شود.

وی افزود: بخش خصوصی باید برای رسیدن به اهداف تولید جهانی خود را آماده کند و دولت نیز با تدوین برنامه های کلان اقتصادی در توسعه زیرساخت های صنایع معدنی و ایجاد جذابیت سرمایه گذاری معدنی بیشتر موثر باشد.

اجلالی تاکید کرد: اجرای موثر سیاست های محوری بهبود تولید، اجرای صحیح قانون اصل 44، رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، تسهیل مقررات و مقررات زدایی، اصلاح الگوی مصرف و اتصال صنعت و دانشگاه از محورهای رسیدن به توسعه تولید ملی است.

بیش از 40 میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی در کشور داریم و در حال حاضر 68 کانی معدنی در کشور شناسایی شده که تا 80 نوع هم قابل افزایش است.

ذخایر احتمالی معدنی کشور بسیار بیش از این رقم برآورد می شود و تاکنون 7050 پروانه بهره برداری معدنی صادر شده که حدود 5060 واحد فعال است.

استخراج ذخایر معدنی کشور در سال گذشته 390 میلیون تن بود.21 هزار واحد معدن در کشور وجود دارد و 650 هزار نفر در آنها اشتغال دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها