دهمین مراسم «شب بازیگر» خانه تئاتر شنبه‌شب در تالار اصلی تئاتر شهر برگزار شد. این مراسم بسیاری از چهره‌های پیشکسوت و برجسته هنر نمایش را به تئاتر شهر کشانده بود.
کد خبر: ۵۶۰۲۶۸

در ابتدای مراسم شهلا ریاحی و جمشید مشایخی با حضور روی صحنه سالن اصلی شمع‌های دهمین جشن شب بازیگر را روشن کردند. سپس رویا تیموریان پیام داریوفو، هنرمند برجسته ایتالیایی را که به مناسبت روز جهانی تئاتر نوشته بود برای حضار در سالن خواند.

تجلیل از هنرمندان پیشکسوت

بخش عمده‌ای از این مراسم اختصاص به تجلیل از هنرمندان پیشکسوت داشت. کاظم هژیرآزاد و علی نصیریان روی صحنه رفتند و از سلیمه رنگزن، هنرمند پیشکسوت خوزستانی تجلیل شد.

رنگزن بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: 42 سال است که وارد تئاتر شده‌ام، اما خوشبختانه این ورود فرجام خوشی برایم داشته است. من با «عروس آتش» متولد شدم. هیچ کس تا پیش از این من را نمی‌دید، اما خوشحالم که امروز دیده شدم.

همچنین در ادامه از منصور حمیدی نویسنده، کارگردان و بازیگر تبریزی قدردانی شد. ژاله علو دیگر هنرمندی بود که قرار بود در این نشست از او قدردانی شود، اما به دلیل آلودگی هوا نتوانسته بود در این مراسم حاضر شود و پرویز پورحسینی دبیر جشنواره هدیه این هنرمند پیشکسوت را دریافت کرد.

علی نصیریان دیگر هنرمند با سابقه تئاتر که برای تجلیل از هنرمندان پیشکسوت روی صحنه رفته بود‌، گفت: خیلی خوب است سالی یک بار چنین شبی برگزار شود و یکدیگر را ببینیم.

او از تلاش‌های خانه تئاتر و انجمن بازیگران قدردانی کرد و گفت: تئاتر ایران همیشه متکی بر خلاقیت‌ها و استعدادهای مردم بوده است و این خلاقیت‌ها به هیچ سازمان‌، دولت و بودجه‌ای وابسته نیست، چون خلاقیت یک جوشش ذاتی و درونی است که فواره می‌زند و سرشار است.

نصیریان در عین حال گفت: قبول دارم تئاتر نیازمند حمایت مادی و معنوی است و جریان‌های اجتماعی و سیاسی باید از کار هنری حمایت کنند.

بعد از پخش نما‌آهنگی درباره اسماعیل شنگله با حضور داوود رشیدی از این هنرمند پیشکسوت تجلیل شد. شنگله با اشاره به این‌که گروه تئاتر سعدی افشار بعد از تعطیلی تئاتر نصر موفق شده بود به فرانسه برود و در آنجا برنامه اجرا کند، گفت: مطمئنا سعدی افشار تاثیر خودش را خواهد گذاشت. در واقع هرچه که ما امروز داریم از تئاتر لاله‌زار است، اما متاسفانه این سال‌ها می‌شنوم که با لحن بدی از تئاتر لاله‌زار یاد می‌شود.

در ادامه لوح سپاس و مدالیوم خانه تئاتر و یکسال اینترنت رایگان افرانت از سوی داریوش اسدزاده به کاظم هژیر آزاد، ایرج راد و بهزاد فراهانی اهدا شد. در پایان هم بعد از قرائت بیانیه هیات داوران از سوی هوشمند هنرکار هدایای بهترین بازیگران زن و مرد از سوی مسعود رایگان، رویا تیموریان، اسماعیل خلج، بهزاد فراهانی و علی بی‌غم به برگزیدگان اهدا شد.یادبود هنرمندان تئاتر و سینما که درگذشتند بخش دیگری از این مراسم بود. رسول نجفیان که اجرای مراسم را به عهده داشت به یاد مهدی مصری و همه هنرمندان تخت حوضی قطعه شعری را که خودش سروده بود، خواند. پیش پرده‌خوانی به کارگردانی افشین هاشمی و بازی رحمان حقیقی، میثم یوسفی، آرمان هژیر آزاد و پریسا محمدیان هم در این مراسم اجرا شد.

در این مراسم هنرمندان برجسته تئاتر از جمله علی نصیریان، جمشید مشایخی، شهلا ریاحی، داوود رشیدی، بهروز بقایی، بابک حمیدیان، شهره سلطانی، آیدا کیخایی، اسماعیل خلج، داریوش اسدزاده، محمد مطیع، فردوس کاویانی، پرویز پورحسینی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، رضا ثروتی، ارژنگ امیرفضلی، فریده سپاه منصور، ناصر هاشمی و اکبر زنجان پور حضور داشتند.

برگزیدگان بهترین بازیگر

هیات داوران در بخش بازیگری زن هیچ فردی را شایسته سپاس ندانست و رتبه اول این بخش به پانته‌آ پناهی‌ها برای حضور در نمایش «ویتسک» رسید.

برگزیدگان بهترین بازیگر مرد

قدردانی از علی سرابی در نمایش «برهان» به دلیل زنده‌کردن یاد و خاطره استاد سمندریان

قدردانی از اصغر پیران برای بازی در نمایش «ویتسک»

رتبه سوم بازیگری مرد به امیر کربلایی‌زاده برای بازی در نمایش «نظمیه زنان»

رتبه دوم بازیگری مرد به مرتضی اسماعیل کاشی برای نمایش «ویتسک»

رتبه اول بازیگری مرد به بابک حمیدیان برای بازی در نمایش های «مکبث» و «ویتسک»همچنین در پایان از گروه بازیگران نمایش «عجایب المخلوقات» نیز‌ قدردانی شد که مجید بهرامی به نمایندگی از اعضای گروه جایزه را دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها