بیانات رهبر انقلاب در سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع توسط وهابیون

اگر دنیای اسلام علیه تخریب‌کنندگان بقیع قیام نمی‌کرد، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران می‌کردند

حزب الله لبنان و شخصیتهای عراقی به نبش قبر حجر بن عدی صحابی گرانقدر پیامبر اسلام و از اصحاب ویژه حضرت علی (ع) واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۵۵۹۳۶۱
واکنش‌ها به نبش قبر حجر بن عدی در سوریه

به گزارش شبکه المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به نبش قبرحجر بن عدی صحابی جلیل پیامبر گرامی اسلام(ص) در منطقه عدرا در نزدیکی دمشق واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: حزب الله از اخباری که درباره اقدام گروههای مسلح در نبش قبر حجر بن عدی الکندی وجود دارد متالم شده است.

حزب الله لبنان بیان کرد: آنچه که ما از آن می ترسیدیم و انتظارش را داشتیم و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله دو روز پیش درباره آن هشدار داده بود یعنی تجاوز به مقدسات دینی، رخ داده است.

 در این بیانیه آمده است: این صحابی مقام بسیار والایی دارد و نبش قبر ایشان نشانه تفکر تروریستی جنایتکارانه گروههای مسلحی است که ارزشی برای مقدسات اسلامی یا مسیحی قائل نیستند.

حزب الله لبنان بیان کرد: این جنایت سئوال بزرگی را به وجود می آورد که مخالفان سوری و تعهدات آنها درباره دفاع از این مقدسات و مراکز دینی کجاست؟ حزب الله ضمن ابراز نگرانی درباره ادامه تعرض به مقدسات و اماکن دینی و مذهبی از همه افراد مسئولیت پذیر خواست که به مسئولیت خود در این باره عمل کنند تا شریک جنایات تروریستها نشوند.

از سوی دیگر وزارت اوقاف سوریه با صدور بیانیه ای هتک حرمت و نبش قبر این صحابی گرانقدر را محکوم و بیان کرد: تخریب ضریح این صحابی گرانقدر تجاوز آشکار به حرمت همه مسلمانان است.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز ضمن محکوم کردن اقدام تروریستها در نبش قبر صحابی گرانقدر پیامبر گرامی اسلامی(ص) آن را در راستای از بین بردن وحدت مسلمانان دانست.

خضیر الخزاعی معاون رئیس جمهوری عراق نیز گفت: پس از اخبار منتشر شده درباره نبش قبر حجر بن عدی و انتقال پیکر مطهرش به مکانی نامعلوم، تروریستها در سوریه با نبش قبر حجر بن عدی چهره واقعی خود را نشان دادند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
۰
۰
ایران باید پیش قدم شود مراجع عظام هم محكوم كنند
امیر طلا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
۰
۰
نامردا
محمد
United States
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
۰
۰
توهین به صحابه از منظر اهل سنت پذیرفته نیست. ما هم آنرا محكوم میكنیم. خدا لعنت كند این وهابی ها رو
محمدرضا پورعسكری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
۰
۰
این اقدام درهردین ومذهبی محكوم است نمی دانیم اینها به چه دینی هستند .خداوندعذابشان كند.ضمنا ایران نیز میبایست عكس العمل نشان دهدواین عمل رامحكوم كند.
امیز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
۰
۰
اگه این خبر صحت داشته باشه یك دلیل محكمی میشه برای كسانی كه قبول ندارن شهدا و مومنان نزدخدا جایگاه وی‍ژه ای دارن
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
۰
۰
ای جامعه بشریت ،آگاه وبیدار شوید كه امریكا از چه كسانی حمایت میكند وچه اهدافی را دنبال میكند او هیچ وقت بدنبال احقاق حقوق مردم نیست وقتی به حقوق مردگان ومقدسات دینی احترام نگذارد ، چگونه حقوق زندگان را رعایت خواهد كرد . امام راحل فرمودند آمریكا شیطان بزرگ است وشیطان تمام سعی وتلاش خود را جهت نابودی بشریت بكار خواهد برد . پس بیاید با اتحاد وایمان با این شیطان بزرگ مبارزه كنیم واگر هم كشته شویم باز هم پیروزیم كه نگذاشتیم شیطان برما غلبه كند .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
۰
۰
همه ما برای دفاغ از حرم اهل بیت و صحابه ی گرانقدر پیامبر آماده ی اعزام داوطلبانه به سوریه جهت مقابله با وهابیون كوردل هستیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها