رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف و ضبط چند قطعه اشیای عتیقه و سکه‌های قدیمی 5000 ساله در شهرستان اراک خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۱۹۲

سرهنگ احمد عباسی گفت: در پی گزارش مردمی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر این‌که فردی در زمینه نگهداری و خرید و فروش اشیای عتیقه فعالیت دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران اداره نظارت براماکن عمومی با تحقیقات گسترده، پس از چهار شبانه‌روز کار مراقبتی، فرد مورد نظر را در حالی که قصد فروش اشیای عتیقه را داشت، در عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل متهم چند قطعه ظروف عتیقه، سنگ‌های قیمتی، سکه‌های دوره قاجار و ابزار سنگی کشف و ضبط شد.

سرهنگ عباسی ادامه داد: نتایج کارشناسی سازمان میراث فرهنگی نشان داد قدیمی‌ترین این اشیا تیغه‌های سنگی مربوط به هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد است و برخی از اشیا نیز از روی نمونه‌های اصلی ساخته شده‌اند.

وی یادآور شد: در میان اقلام کشف شده، اسکلت یک حیوان با قدمت چندین ساله که به طرز ماهرانه‌ای در یک آکواریوم شیشه‌ای نگهداری می‌شد نیز به چشم می‌خورد که کارشناسان منابع طبیعی در حال بررسی هستند تا قدمت آن را مشخص کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها