بروجردی با اشاره به ممانعت برخی از کشورهای اروپایی از ورود هیئت تحقیق سازمان ملل به سوریه:

ادعای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی کذب است

روزنامه الوطن فاش کرد:

استفاده از گاز‌های شیمیایی علیه سربازهای ارتش سوریه

یک منبع آگاه پزشکی فاش کرد که در تعدادی از سربازان زخمی ارتش سوریه عوارض استفاده از گازهای شیمیایی مشاهده شده است و تعدادی از آنها نیز در پی آن جان باخته‌اند.
کد خبر: ۵۵۸۰۲۸
استفاده از گاز‌های شیمیایی علیه سربازهای ارتش سوریه

به گزارش روزنامه سوری «الوطن»، یک منبع پزشکی آگاه تأکید کرد که در میان تعدادی از سربازان ارتش سوریه که به بیمارستان «حامیش» منتقل شده بودند عوارض استفاده از گازهای شیمیایی مشاهده شده و تعدادی از آنها نیز در پی آن جان باخته‌اند.

این منبع افزود: تعدادی از مجروحان صبح روز جمعه گذشته از منطقه‌ «برزه البلد» در دمشق که درگیری میان ارتش و تروریست‌ها ادامه دارد به بیمارستان حامیش منتقل شدند.

با توجه به اینکه امکان تأیید این خبر وجود ندارد اما این منبع آگاه یادآور شد که حالت‌ تهوع، بیهوشی و خروج ماده‌ای سفید رنگ از بینی و دهان مجروحان مشاهده شده و نیروهای امدادی که زخمی‌ها را به بیمارستان منتقل می‌کردند تأکید کردند که یک خمپاره از سوی تروریست‌ها به سوی نیروهای ارتش سوریه شلیک شده است.

با توجه به اینکه تنها آثار استشمام گازهای شیمیایی در سربازان ارتش مشاهده شده یگان‌های کارشناسی ارتش سوریه بررسی ویژگی سلاح‌های استفاده شده از سوی تروریست‌ها را آغاز کرده‌اند.

پیشتر نیز تروریست‌ها در منطقه «خان العسل» حلب از سلاح شیمیایی علیه شهروندان سوری استفاده کرده بودند که دمشق از سازمان خواسته بود که تحقیقات لازم را درباره استفاده تروریست‌ها از سلاح های شیمیایی در حلب بعمل آورد ولی سازمان ملل خواستار گسترش تحقیقات در کل سوریه شده بود.( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها