نمایندگان از رأی اعتماد به وزیر کار خبر می‌دهند

وزیری که 3 ماه وزارت خواهد کرد

نمایندگان مجلس معتقدند وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل داشتن سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، معاونت توسعه مدیریت و منابع در این وزارتخانه و همچنین سرپرستی وزارتخانه مذکور از مجلس رأی اعتماد بالایی خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۵۸۰۰۵
وزیری که 3 ماه وزارت خواهد کرد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، اسدالله عباسی نماینده سابق رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، از 16 بهمن ماه سال گذشته و بعد از برکناری شیخ الاسلامی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی مجلس، سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده دارد که هفته گذشته محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی وی را برای تصدی مسئولیت وزاتخانه مذکور معرفی کرد.

عباسی اگر رأی بیاورد حدود 3 ماه وزارتخانه را اداره خواهد کرد و اگر هم رأی اعتماد نگیرد که البته بعید است دولت باید وزیر دیگری را معرفی کند.

بررسی صلاحیت این وزیر پیشنهادی در دستور کار روز یکشنبه 15 اردیبهشت مجلس قرار دارد.

خبرنگار ما امروز در گفت وگو با نمایندگان مجلس به بررسی وضعیت این وزیر پیشنهادی و احتمال رای اعتماد یا عدم اعتماد مجلس به وی پرداخته است.

متن زیر حاصل این گفت وگو است.

اعلام رضایت رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از عباسی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که عباسی دارای وضعیت خوبی در مجلس است و رأی بالایی از مجلس خواهد گرفت.

عبدالرضا عزیزی گفت: اینجانب به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس که در کمیسیون بیشترین ارتباط و حوزه کاری را با وزارتخانه مذکور داریم، به عباسی رأی اعتماد خواهم داد چرا که وی را بهترین گزینه برای تصدی این مسئولیت می دانم.

وی افزود: با توجه به توانمندی و سوابق کاری عباسی چه در مجلس شورای اسلامی و چه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهترین گزینه برای تصدی این مسئولیت است.

نماینده شیروان پیش بینی کرد که روز یکشنبه 15 اردیبهشت نمایندگان مجلس رأی بالایی به عباسی بدهند و وی را از بهارستان به ساختمان این وزارتخانه در خیابان آزادی بفرستند.

وزیر پیشنهادی، ولایی و بسیار توانمند است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم معتقد است که اسدالله عباسی فردی توانمند، معتقد، متدین، ولایت مدار و کارآمد است.

رضا رحمانی افزود: سابقه نمایندگی عباسی و همچنین کارنامه موفق وی در مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کار باعث شده که وی بتواند به خوبی این وزارتخانه را در دوره مسئولیت سرپرستی اداره کند.

وی عباسی را بهترین گزینه و در واقع گزینه اصلح برای تصدی این مسئولیت دانست و تصریح کرد: از میان گزینه هایی که برای تصدی وزارتخانه مذکور مطرح بودند، وی بهترین فرد برای این مسئولیت است.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس اضافه کرد: نمایندگان مجلس نظر مثبتی به عباسی دارند و وی رای بالایی در مجلس خواهد آورد.

عباسی بهترین گزینه برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز معتقد است که با توجه به شناختی که از عباسی دارد، وی فردی سالم و خدمتگزار بوده و قطعا نمایندگان رای اعتماد بالایی به وی خواهند داد.

عزت الله یوسفیان ملا به سوابق کاری این وزیر پیشنهادی اشاره و تصریح کرد: آقای عباسی در سه ماه گذشته در دوران سرپرستی خود در وزارزتخانه مذکور به خوبی با نمایندگان تعامل داشت و به همین دلیل نظر نمایندگان نسبت به وی مثبت است.

وی با بیان اینکه عباسی با نحوه کار و مدیریت در این وزارتخانه آشناست، افزود: وی قبل از سرپرستی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع در این وزارتخانه مشغول به کار بود و نشان داد که از توانمندی خوبی هم برخوردار است و به همین دلیل نمایندگان به وی رای بالایی خواهند داد.

وزیر پیشنهادی تعامل خوبی با نمایندگان دارد

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس هم معتقد است که عباسی فردی کارآمد و عاشق خدمت است و از توانمندی بالایی نیز برخوردار است.

موسی غضنفرآبادی با اشاره به اخلاق و رفتار خوب عباسی  با نمایندگان مجلس گفت: ایشان تعامل خوبی با نمایندگان دارد و قطعا حضور وی در وزارتخانه مذکور منشا خیر و خدمات زیادی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یک فرد مثبت و بدون حاشیه و در واقع فردی خادم و توانمند نیاز دارد که عباسی این ویژگی ها را به خوبی داراست.

یوسف اسدی-خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
واقعا اگه بصیرت باشه می فهمیم كه وزیركار كه شامل 3 وزارتخانه است در سه ماه گذشته كه هیچكدام وزیری نداشتند مثل معمول كارش را می كرد و اگر 8 ساله دیگه هم به همین منوال می بود هم آب از آب تكان نمی خرد و نتنها این سه وزارتخانه كه تمام این دكان دستگاه بدین صورت است . كیه كه بگه خرت بچند ؟
پخمه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
این دربدریهای وزیران كار سر چیه ؟ با تو هستم ای كارگری كه اینقدر در جامعه گرانیها بخاطر بیكار نشدن توست یا از فرط پرسه زدن عیالت به هر فروشگاهی از پی اینهمه خرید و بچه ات كه پوز ماركهای چسبیانده شده سر زانوهایش را می دهد با آن شلوار كوتاه. تو كه ناشكری می كنی دودش دامن این معصومین را می گیرد .
پخمه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
دمش گرم. یعنی كاری كه در عرض 7 سال و هفت ماه اینهمه وزیر نتوانستند بكنند حالا ایشون 3 ماه انجام می ده اونهم با سه وزارتخانه. ما كه سر در نمیاریم كاش یكی از طبقه نخبه گان توضیح می داد.
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
شما هم خودتونا مسخره كردیند هم ملت رو دیگه ندیده بودیم یه دولت اینقدر كابینه عوض كنه شماها اول خودتونا اصلاح كنید بعد كشور رو

نیازمندی ها