«جام‌جم» اهمیت زنان خانه‌دار در جامعه و خانواده را بررسی کرده است

خانه‌داری شغل اصیل بانوان

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد مسأله اشتغال زنان است که باید با گسترش مشاغل ویژه بانوان زمینه فعالیت آنان را بیش از پیش فراهم کنیم.
کد خبر: ۵۵۷۸۳۳
لزوم حمایت بیشتر از زنان خانه دار و سرپرست خانوار

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد رضا رحیمی عصر امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی زن و خانواده اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد برخی از جلسات شورای عالی اشتغال را به موضوع توانمند سازی، کارآفرینی و اشتغال زایی زنان و خانواده اختصاص دهیم تا ضمن ایجاد فرصتهای شغلی برای بانوان، گامی در جهت بهبود وضعیت مادی و معیشتی و تقویت بنیه اقتصادی خانواده برداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین به پیش نویش طرح بیمه زنان خانه دار که توسط ستاد ملی زن و خانواده تدوین شده اشاره کرد و افزود: زنان خانه دار و سرپرست خانوار یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که باید با طرحهایی همچون طرح بیمه زنان خانه‌دار بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.

رحیمی خواستار بررسی ابعاد مختلف طرح بیمه زنان خانه دار در جلسات کارشناسی شد و گفت: نیازمند طرحی جامع برای بیمه زنان خانه‌دار هستیم که همه ملاحظات و ملزومات تحقق این طرح را در نظر گرفته باشد.

وی افزود: باید با حضور کارشناسان ذیربط، مسئولین مربوطه و صاحب نظران طرحی آماده شود که منجر به تقویت نقش و جایگاه زنان خانه دار در نظام اجتماعی و اقتصادی و احیای ارزش و جایگاه واقعی زنان شود.

در این جلسه طرح ملی آموزش خانواده «مطلع مهر» که ویژه زوجهای جوان است و قرار بود در یکی از جلسات تخصصی ستاد نهایی شود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پیش نویس آیین نامه تشکیل ستاد توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال زایی زنان و خانواده و همچنین پیش نویس طرح بیمه زنان خانه دار، از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص بخش‌های مختلف آن بحث و بررسی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها