فراخوان برای متقاضی بلیت رفت به مریخ

شرکت هلندی «مارس وان» اعلام کرد که در جستجوی متقاضیانی برای سفر به مریخ با یک بلیت رفت در سال 2022 است.
کد خبر: ۵۵۶۷۷۲
فراخوان برای متقاضی بلیت رفت به مریخ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات شرکت هلندی «مارس وان» روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک ضمن اعلام این فراخوان ،افزودند: بلیت رفت ساده و بدون بازگشت برای سفر به سیاره سرخ به طور قابل ملاحظه ای هزینه این ماموریت را کاهش می دهد. هزینه سفر به مریخ برای چهار فضانورد شش میلیارد دلار برآورد شده است.

آنها با خونسردی تصریح کردند که همه افراد می توانند داوطلب این سفر بدون بازگشت شوند و تنها شرط داشتن 18 سال سن و آشنایی کافی به زبان انگلیسی است.

نوربرت کرافت یکی از مدیران این شرکت تاکید کرد: ویژگی های عمده ای که از داوطلبان اتنظار می رود : توانایی انطباق با شرایط ، سماجت، قوه ابتکار و درک دیگر افراد است.

باس لانسدورپ بنیانگذار شرکت مارس وان توضیح داد: نخستین گروه شامل چهار داوطلب پس از یک سفر هفت ماهه در مارس سال 2023 به مریخ می رسند. ورود آنها و نخستین اقدام هایشان برای تاسیس یک مهاجرنشین در سیاره سرخ موضوع یک برنامه تله رئالیتی ( فیلم تلویزیونی واقعی) خواهد بود.

وی افزود: تاکنون 10 هزار ایمیل از افرادی از حدود 100 کشور جهان که نسبت به این سفر توجه شان جلب شده دریافت کرده است.

شرکت «مارس وان» در جستجوی 24 داوطلب برای سفر بدون بازگشت به مریخ است تا آنها را در شش گروه چهار نفره با فاصله زمانی دوساله به این سیاره اعزام کند. سفر نخستین گروه برای سال 2022 برنامه ریزی شده است.

طرح مارس وان با موانع زیادی مواجه است. علاوه بر عدم توانایی بازگرداندن داوطلبان، آنها باید در فضای کوچکی زندگی کرده، اکسیژن تولید کنند و آب و غذا بیابند. این در حالی است که سیاره مریخ یک بیابان وسیع است که اتمسفر آن به ویژه از دی اکسید کربن تشکیل شده  و دمای متوسط آن 63 درجه زیر صفر است.

درهرحال، هنوز برای انتقال داوطلبان به مریخ نه موشکی در کار است و نه کپسول فضایی . مترجم: بهرام افتخاری. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
توهم وخرافه تاكجا

نیازمندی ها