رونمایی از 3 پروژه جدید دفاعی

صبح دیروز با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش از سه دستاورد جدید این نیرو یعنی بیسیم فدک، لانچر سهیل و شبیه‌ساز تانک T72 رونمایی شد.
کد خبر: ۵۵۵۷۶۱

به گزارش مهر، امیر احمدرضا پوردستان در این مراسم با بیان این‌که شبیه‌ساز تانک T72، شبیه‌سازی بسیار پیشرفته است، گفت: شبیه‌سازی‌هایی که در گذشته در نیروی زمینی ارتش انجام می‌گرفت، شبیه‌سازهای انفرادی بود، اما در این شبیه‌ساز همزمان سه خدمه می‌توانند با هم کار کنند.

وی همچنین با بیان این‌که در حوزه تاکتیکی هم می‌توان از شبیه‌ساز استفاده کرد، گفت: تا پایان امسال از طرح شبیه‌ساز در حوزه تاکتیکی رونمایی می‌شود.

پوردستان در ادامه با اشاره به این‌که بی‌سیم دستی فدک بسیار تاکتیکی و کارآمد است، اظهار کرد: امکان شنود این بی سیم بسیار کم است و یگان‌هایی از آن استفاده می‌کنند که قصد نزدیک شدن به دشمن را دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین افزود: لانچر چهارموشکی سهند3، قابلیت‌های دفاعی پست را برای نیروی زمینی افزایش می‌دهد و امکان اصابت موشک به هدف را چهار برابر افزایش می‌دهد.

اجرای تاکتیک‌های جدید در نخستین رزمایش

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بیت‌المقدس 25 در منطقه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ پوردستان در حاشیه رونمایی از دستاوردهای نیروی زمینی ارتش افزود: این رزمایش مبتنی بر فضای ناهمتراز اجرا شده و در آن تاکتیک‌های جدید آزمایش می‌شود.

وی با بیان این‌که برای امسال پیشنهاد برگزاری هشت رزمایش شده است، گفت: این رزمایش‌ها در حال شکل‌گیری و دومین رزمایش که صد در صد زرهی است در منطقه جنوب شرق کشور برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از راه‌اندازی سایت شهدای آجا خبر داد و افزود: این سایت بزرگ‌ترین سایت شهدای ارتش بوده و در آن اطلاعات 48 هزار شهید ارتش قابل دسترسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها