در بیانیه‌ پایانی همایش باستان‌شناسی جیرفت تاکید شد

ثبت جهانی جیرفت و منظر فرهنگی آن

همایش بین‌المللی باستان شناسی جیرفت برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی باستان شناسی جیرفت با حضور باستان‌شناسان داخلی و خارجی 7 و8 اردیبهشت امسال در محل تالار شهید مداحی پور این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۶۶۵
همایش بین‌المللی باستان شناسی جیرفت برگزار می‌شود

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی و وگردشگری استان کرمان از جیرفت به عنوان یکی از شاخص ترین حوزه‌های فرهنگی جنوب شرق ایران نام برد و گفت: در سالهای اخیر در حوضه هلیل رود جیرفت و جازموریان پژوهش‌های زیادی انجام گرفته است که دستاوردهای مهمی را به دنبال داشته است.

حسین شمس الدینی به بررسی، بازنگری و تحلیل پژوهش‌های انجام شده این منطقه در این همایش اشاره کرد و افزود: با استفاده از محورها و مباحث مد نظر این همایش، چشم انداز و برنامه ریزی پژوهش‌های آینده شهرستان جیرفت تعیین می‌شود.

وی اظهار داشت: جیرفت در زمینه‌های فرهنگی و تاریخی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌تواند در برنامه پایدار و ماندگار توسعه این منطقه کمک شایانی کند.

این مقام مسئول به محورهای همایش بین‌المللی باستان شناسی جیرفت اشاره کرد و ادامه داد: پژوهش‌های باستان شناسی، گاه نگاری جنوب شرق ایران و دانش و فن آوری فلز و مس از محورهای این همایش هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: باستان شناسان بنامی از داخل و خارج کشور مانند کشورهای ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان و آمریکا در این همایش بین‌المللی شرکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود تا تاریخ 28 فروردین ماه جاری به دبیرخانه همایش (icar.symposium@gmail.comو icar.symposium@ yahoo.com) ارسال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها