ازسرگیری کاوش‌ها در جیرفت

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان از برگزاری همایش علمی جیرفت و ادامه‌ی کاوش‌ها در این محوطه خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۰۳۶
ازسرگیری کاوش‌ها در جیرفت

"حسین شمس‌الدینی" گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در صورت فراهم شدن مقدمات، نیمه‌ی نخست اسفندماه همایش علمی جیرفت را در این شهرستان برگزار کنیم، ولی اگر شرایط فراهم نشود احتمالا اوایل سال آینده آن را برگزار خواهیم کرد.

او گفت: فعلا در نظر داریم همایش جیرفت در سطح ملی برگزار شود، ولی از پنج صاحب‌نظر خارجی هم دعوت کرده‌ایم تا در این همایش حضور داشته باشند، ولی حضور آن‌ها قطعی نشده است.

وی درباره‌ی این‌که آیا دبیر علمی همایش یوسف مجیدزاده - باستان‌شناس - خواهد بود؟ توضیح داد: ما مسئول اقدامات اجرایی این همایش هستیم و مباحث علمی و پژوهشی و انتخاب دبیر برعهده‌ی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی خواهد بود.

شمس‌الدینی همچنین درباره‌ی وضعیت کاوش‌ها در جیرفت با اشاره به دیدار اخیرش با مجیدزاده - سرپرست پیشین کاوش‌های باستان‌شناسی جیرفت - بیان کرد: از سرگیری کاوش‌های جیرفت یکی از موضوعاتی است که آن را دنبال می‌کنیم و احتمالا این کاوش‌ها تا پایان سال شروع و سال آینده پیگیری می‌شوند.

او درباره‌ی انتخاب سرپرست این کاوش‌ها هم گفت: این مسأله نیز برعهده‌ی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی است، ولی رویکرد ما این است که کاوش‌های قبلی دنبال شود، یعنی در صورت امکان، به سرپرستی آقای مجیدزاده یا به سرپرستی یکی از کسانی که با او همکار و در ارتباط بوده است، کاوش انجام شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها