عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح پنجشنبه

آیا او مستحق چنین هجرانی است؟!

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون بانک مرکزی در بازار طلا و سکه دخالت کند،برخی مراکز رسمی به افزایش قیمت ها دامن می زنند،کپی برداری اوباما از بازی 11 سپتامبر،آیا او مستحق چنین هجرانی است؟!،هشدار انتخاباتی رئیس قوه قضائیه،روایت جدید از دیداری که جنجالی شد،پشت صحنه جشن آزادی،دو خطر در کمین اقتصاد جهان و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۵۵۰۹۰
آیا او مستحق چنین هجرانی است؟!

سیاست روز:آیا او مستحق چنین هجرانی است؟!

حمایتشان به پایان رسیده است یا صبرشان؟! حمایت به پایان برسد سکوت می‌کنند و دیگر حرفی هم نمی‌زنند، اما اگر صبرشان پایان یافته باشد و لبریز، کار به کشیدن شمشیر از رو هم می‌کشد!هیچکس نمی‌تواند حمایت‌های بی‌دریغ آنها را فراموش کند از همان نخستین روزها و حتی پیش از آن حمایت‌ها بود تاکنون،یواش یواش کم شد تا به اینجا رسید.

چه کرده است که اینگونه با او رفتار می‌کنند؟ آیا او مستحق چنین هجرانی است؟! یا نباید با او اینگونه رفتار کرد؟

چه شده مگر او از اول چه کرده بود که مورد حمایت قرار گرفت و اکنون چه کرده است که اینگونه نامهربانانه رفتار می‌کنند. برخی می‌گویند اشتباه کردیم برخی هم می‌گویند اصلاً با او نبودیم و برخی هم می‌گویند اصلا به او رأی ندادیم!

اما برخی هم که ‌می‌گویند همانگونه که از او حمایت کردیم اکنون به خاطر برخی رفتارهایش دیگر حمایت نمی‌کنیم که هیچ،انتقاد هم می‌کنیم جلویش هم می‌ایستیم تا دیگر خطا نکند.

هنگامی که آمد با شعارهای زیبا آمد، عدالت و مبارزه با مفسدان اقتصادی و حتی بازگشت به آرمان‌های اولیه انقلاب و امام (ره)، اما این آخری،بازگشت به آرمان‌های انقلاب و امام(ره) مگر پس رفتی بوده است که بازگشت نیاز داشته باشد؟!

ساده زیستی و پرکاریش زبانزد بود.می‌خواست ایران را به قله‌های پیشرفت برساند که بی انصافی است اگر مواردی همچون پیشرفت‌های هسته‌ای،ماهواره، کارهای عمرانی و ... را نگوییم.

اما اتفاقاتی افتاد که باعث این کدورت‌ها شد.کدورت‌هایی که دودش به چشم انقلاب و مردم می‌رود.مردمی که هم در دوره اول در رقابت با آقای هاشمی رفسنجانی به او رأی دادند و هم در دوره دوم در رقابت با میر حسین موسوی او را برگزیدند.آن هم با رأی بالا.

همه مخالفت‌ها در ابتدا نهان بود،اما کم کم دیگر همه چیز آشکار شد.این آشکار شدن‌ها با رشد جریان انحرافی همراه بود.جریانی که منتقدین خودی، آن را از درون دولت احمدی‌نژاد می‌دانند.
برخی از اصولگرایان می‌گویند که این جریان که اصلا جریان نیست،هیچ جایگاه و پایگاه اجتماعی ندارد.

امام جمعه مشهد آیت الله علم الهدی درباره جریان انحرافی می‌گوید«جریان انحرافی جریان و حلقه نیست، بلکه یک آدم است اما آدمی که می خواهد با یک لشکر بیاید.»
اما رهبر معظم انقلاب همانگونه که فرمودند من انقلابی ‌ام در سخنی دیگر گفته بودند:« من تا زنده هستم نخواهم گذاشت انحرافی در مسیر انقلاب ایجاد شود.»همین سخن ما را بس است.یادآور این بیت شعر است که می گوید«بر چشم دشمنان تیر از این کمان توان زد.»

ساختار شکنی‌هایی در سخنان و دیدگاه‌های آقای رئیس جمهور دیده شد که نامتعارف بود.گاهی ساختار شکنی‌ها خوب است گاهی بد.اما هنگامی که زیاد می‌شود و از چارچوب منطقی هم بیرون می‌رود به انحراف کشیده می‌شود و آنگاه دوست و دشمن از آن استفاده می‌کنند.دشمن برای سوء استفاده دوست به زنهار و هشدار.

کارساز که نمی‌افتد، این می‌شود که آقای روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران و از حامیان پر و پا قرص آقای احمدی نژاد برمی‌آشوبد و می‌گوید؛« مشایی چه کسی است که من از او دفاع کنم؟ دولت آقای احمدی نژاد چیزی باقی نگذاشته است که من از آن دفاع کنم. کسی که به جای زنده باد اسلام ،زنده باد بهار می‌گوید و زنده باد بهار را شعار خود کرده، آیا حسینیان از این فرد دفاع می‌کند؟ من از احمدی نژاد دیگر دفاع نمی‌کنم. بنده در حضور خبرنگاران از احمدی نژاد اعلام برائت کرده‌ام و گفتم همان شمشیری که ما در دفاع از شما کشیدیم بر روی او خواهیم کشید. نزدیکی ما با افراد، نسبت آنها با رهبری است. هرکسی که از خط رهبری فاصله بگیرد مورد قبول ما نیست و در شأن من نیست که از هر کسی دفاع کنم.»

آقای حسینیان از باب یادآوری می‌گوییم که اکنون که به پایان کار دولت چند ماه باقی است اینگونه رفتارها چه توجیهی دارد؟ کاری درست می‌شود؟تغییری اتفاق می‌افتد؟ چه چیزی روی می‌دهد که اینگونه تند با رئیس جمهور سخن می‌گویید؟ رئیس جمهور هم می‌آید و می‌گوید نمی‌گذارند و نگذاشتند کار کنیم. مگر نگفت.همین چند روز پیش بود.اینگونه مخالفت‌های تند خوراکی است برای همان رسانه‌هایی که دنبال چنین سوژه‌هایی هستند.رسانه‌های فارسی زبان خارجی دشمنان را نگاهی بیندازید،متوجه خواهید شد که چه می‌گوییم!

اصلا این سخنان در جریان جلسه روز سه شنبه مجلس و شعر نماینده مردم بوکان درباره سفره خالی را چرا ربطش دادید به این موضوع؟

خودتان روز گذشته در حاشیه جلسه مجلس در جمع خبرنگاران آمدید با انتقاد از سخنان عثمانی نماینده مردم بوکان، گفتید: بهتر است آقای عثمانی ماشین چندصد میلیونی‌اش را بفروشد و مقداری به مردمی کمک کند که از آنها سخن می‌گوید.

گفته‌اید: بنده گله‌ای از مطبوعات دارم. امام حسین (ع) می‌فرمایند: "اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید" بنده توقع دارم که رسانه‌ها راوی حرف درست باشند و تحریف نکنند. در مجلس اتفاقی افتاد که خبرگزاری مهر و سایت خبری تابناک که منبع خبرهای دیگران شده اند، اعلام کردند که حسینیان در دفاع از آقای مشایی به نمایندگان توهین کرده است .

حسینیان تاکید کرد: انصاف واقعا خوب است. آیا واقعا مردم به حدی رسیده‌اند که نان خالی هم در سفره‌های خود ندارند؟ اگر چنین است ما نمایندگان باید سر خود را به دیوار بزنیم و بمیریم که بعد از ۳۳ سال جامعه را به اینجا رسانده‌ایم که نان خالی هم سر سفره ها نیست و مردم باید سفره خالی خود را بفروشند. به آقای عثمانی گفتم که لااقل در جمهوری اسلامی گذشته از اینکه در دورترین روستا گاز کشی انجام شده و خدمت شده، لااقل به هر نفر ۵۰ تومان یارانه می‌دهد و آن خانواده‌ای که آقای عثمانی بحث می‌کرد امروز ۱۵۰ هزار تومان می‌گیرد و اگر نان خالی هم می خواست بخرد می توانست ۳۰۰ تا نان بخرد.

وی ادامه داد: اگر هم می ‌خواهید انتقاد کنید، باید درست باشد. ما مشکل اقتصادی داریم، ولی باید انتقاد درست شود و سیاه نمایی نکنیم. آقای عثمانی اگر چنین چیزی راست است، ماشینی که چند صد میلیون تومان قیمت دارد و زیر پای شما است چه معنی دارد؟ بهتر است آقای عثمانی این ماشین را بفروشد و مقداری به مردمی کمک کند که از آنها سخن می‌گوید. نباید بیاید پشت تریبون مجلس سخنی بگویید که رادیو اسرائیل هم در قضاوت با جمهوری اسلامی نمی‌گوید.

حسینیان تاکید کرد: بنده والله نشنیده‌ام که آقای عثمانی راجع به مشایی چیزی بگوید. چرا که پیش آقای لاریجانی رفتم و به او گفتم که یا شما جواب دهید یا من جواب او را می‌دهم. بنده به سخنان عثمانی توجهی نداشتم و هنگامی که شعر خواند توجه‌ام جلب شد.

حسینیان تاکید کرد: بنده تنها در صحن مجلس گفتم کجاست غیرت انقلابی‌تان ؟ و قید انقلابی را به کار بردم و گفتم چرا غیرت انقلابی نشان نمی‌دهید که اینگونه به نظام جمهوری اسلامی توهین می‌شود و همه نمایندگان سکوت کردند و رئیس مجلس و نمایندگان حرفی نمی‌زنند؟ اگر شما به امثال آقای عثمانی اجازه بدهید که این حرف‌های بی‌ربط را از تریبون مجلس مطرح کند فردا نمی‌توان جواب او را داد.

بهتر بود سعه صدر به خرج می‌دادید آقای روح الله حسینیان، تا این که اینگونه واکنش نشان دهید.اگر از تحریف سخنان خود در برخی رسانه‌ها هم گلایه دارید یا شکایت کنید یا توضیحات خود را به آن رسانه بفرستید و یا اصلاً با رسانه‌ها گفت‌وگو نکنید.

دولت به اندازه خودش گیر و گرفتاری دارد این چند ماه را هم مدارا کنید و انتقادات و اسرار مگوی خود را بگذارید پس از پایان دولت.نه شما، بلکه هر آنکه دلش برای انقلاب و مردم و نظام می‌سوزد باید این کار را بکند.

جام جم

هشدار نسبت به تخریب‌های انتخاباتی
بانک مرکزی در بازار طلا و سکه دخالت کند
رهبر معظم انقلاب:ارتش ما در هر امتحانی سربلند خواهد بود
معتاد با طرح پزشک خانواده درمان نمی‌شود

کیهان

فرمانده کل قوا در دیدار فرماندهان ارتش:کشتار مردم بی گناه در هر جای دنیا محکوم است
بسیج سراسری نیروهای اطلاعاتی آمریکا برای دستگیری عاملان انفجارهای بوستون
مادورو: آشوب های ونزوئلا را سفارت آمریکا مدیریت می کند
برخی مراکز رسمی به افزایش قیمت ها دامن می زنند

خراسان

رهبر انقلاب: با هرگونه انفجار و کشتار مردم بی گناه حتی در بوستون آمریکا مخالفیم
دیدگاه های ۸ حقوقدان درباره راهکارهای ساماندهی بنگاه های املاک
بزرگ ترین نمایشگاه صنعت نفت خاورمیانه با حضور صدها شرکت خارجی در تهران آغاز به کار کرد
معاون وزیر خارجه:بسته پیشنهادی ایران درباره سوریه به اخضر ابراهیمی ارائه شد

جمهوری اسلامی

فرمانده معظم کل قوا در آستانه روز ارتش:ارتش جمهوری اسلامی، مردمی، علمی و اعتقادی است
رئیس قوه قضائیه:استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است
بشار اسد:بزودی همه سوریه از وجود تروریستها پاک می‌شود
نخست وزیر مصر برکنار و به یک سال حبس محکوم شد

رسالت

فرمانده کل قوا:تمدن غرب در معرض سقوط است
کپی برداری اوباما از بازی 11 سپتامبر
اسد:هیچ قدرتی توان شکست دادن ارتش سوریه را ندارد
سرداری جعفری:هشدارهای بازدارنده رهبری به دشمنان جدی است

سیاست روز

آیا او مستحق چنین هجرانی است؟!
فرمانده کل قوا:ارتش مردمی، علمی و اعتقادی است
نامزدهای ریاست جمهوری از دیپلماسی ایرانی می‌گویند
روز نکبت برای صهیونیست‌ها سیاه شد

تهران امروز

هشدار انتخاباتی رئیس قوه قضائیه
فرمانده معظم کل قوا:کشتار مردم چه در بوستون، چه در عراق و افغانستان و سوریه محکوم است
رونمایی از یک پروژه انتخاباتی
آسیب‌های دولت سیاست‌زده به جامعه

حمایت

رهبر معظم انقلاب:ارتش جمهوری اسلامی مردمی، علمی و اعتقادی است
هشدار دوباره رییس قوه قضاییه:استفاده انتخاباتی از امکانات دولتی جرم است
پاسکاری مسئولیت واردات گوشت‌های فاسد هندی
حمایت قانون از فریب‌خوردگان در عقد نکاح

آفرینش

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان ارتش:با هرگونه تهاجم به مردم بیگناه چه دربوستون و چه در سوریه به شدت مخالفیم و محکوم می کنیم
آملی لاریجنی:استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است
رئیس جمهور:هیچ‌وقت با غرب دعوایی نداشته‌ و خواستارهمکاری هستیم

مردم سالاری

رئیس قوه قضائیه هشدارداد:استفاده از امکانات دولتی برای اغراض انتخاباتی جرم است
موانع حضور اصلاح طلبان برداشته شود
برخی اصولگرایان به دنبال قدرت‌طلبی هستند
ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شوراها شدت گرفت

ابتکار

روایت جدید از دیداری که جنجالی شد
رهبر معظم انقلاب:با هر گونه انفجار حتی در بوستون آمریکا مخالفیسم
رقابت طلیی‌ها در انتخابات شورای شهر تهران
حسینیان:احمدی نژاد چیزی برای دفاع باقی مگذاشته است

شرق

هشدارانتخاباتی رییس قوه‌قضاییه
هنر ایران هم «دوبی» را لرزاند
مقام معظم رهبری خطاب به ارتشیان:به ارتشی بودن خود افتخار کنید
نماینده ولی فقیه در سپاه:اصولگرایان نامزد واحد معرفی کنند

آرمان

آیت‌ا... هاشمی:انحصارطلبان حاضر نیستند زمینه رفع مشکلات را فراهم کنند
امروز در ورزشگاه آزادی چه خبر است؟
هشدار انتخاباتی رئیس قوه قضائیه
رهبر معظم انقلاب: با هرگونه انفجارحتی در بوستون آمریکا مخالفیم

بهار

پشت صحنه جشن آزادی
مجید انصاری: فقط رییس‌جمهوری اصلاح‌طلب می‌تواند اوضاع را سامان دهد
فروش یک میلیون دلاری «باغ اسرار» مشیری
مقام معظم رهبری:جمهوری اسلامی ایران با هر گونه کشتار مردم بی‌گناه مخالف است

دنیای اقتصاد

پیامد حباب در بازار سکه
صف کاندیداها برای انتخابات شورای شهر    
رکورد جدید بورس پایدار نبود فتح نافرجام قله 41 هزار    
دو خطر در کمین اقتصاد جهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها