حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شما را به لقمه چرب و نرمی برای کلاهبرداران اینترنتی تبدیل کند.‌ در دنیای مجازی اطلاعات کاربران ارزش زیادی دارد. به همین علت خیلی از هکرها با وارد شدن به شبکه‌های اجتماعی برای به دست آوردن اطلاعات شخصی اعضا تلاش می‌کنند. آنها روی حساب‌های کاربری تمرکز کرده و با هک کردن آنها اطلاعات کاربران را به دست می‌آورند. هکرها بعد از به دست آوردن شناسه عبور و رمز کاربر وارد پروفایل او شده و از این طریق می‌توانند به اطلاعات دوستان کاربر هم دسترسی پیدا کرده و برای تعداد زیادی از کاربران دردسرساز شوند.
کد خبر: ۵۵۴۸۵۸

خیلی از کلاهبرداران دنیای مجازی برای به سرقت بردن اطلاعات کاربران دست به شبیه‌سازی پروفایل می‌زنند به این صورت که آنها با به دست آوردن یک فریم عکس از یک شخص، پروفایلی جعلی به نام او باز کرده و از این طریق برای دوستان و آشنایان او درخواست دوستی می‌فرستند و از این راه اطلاعات کاربران زیادی را به دست می‌آورند.

علاوه بر این، خیلی از کاربران بسیاری از اطلاعات خود را در شبکه‌های مجازی در دسترس همگان قرار می‌دهند. آنها تصور نمی‌کنند تبهکاران با داشتن اطلاعاتی هرچند ناچیز بتوانند نقشه‌ای برای کلاهبرداری بکشند، مجرمان دنیای مجازی از اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، ایمیل، شماره تلفن و نشانی برای عملی کردن نقشه‌های خود استفاده می‌کنند. شاید در نگاه اول بگویید این اطلاعات چطور می‌تواند باعث کلاهبرداری شود، اما کلاهبرداران با به دست آوردن این اطلاعات برای به جیب‌زن پول نقشه‌های زیرکانه‌ای می‌کشند و ممکن است از این اطلاعات سال‌ها بعد استفاده کرده یا از طریق آنها به سراغ بستگان شما رفته و با ساختن داستان‌هایی مانند این‌که برای شما مشکلی به وجود آمده و به پول نیاز دارید سر دیگران کلاه بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها