معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از باطل شدن مجوز مدارس غیرهوشمند نمونه دولتی و هیات امنایی خبر داد و گفت: هشدارهای لازم برای هوشمندسازی مدارس نمونه دولتی به مدیران داده شده است و در صورتیکه تا پایان سال تحصیلی این مدارس هوشمند نشود، مجوزهای آنها باطل شده و به صورت عادی ادامه فعالیت می دهند.
کد خبر: ۵۵۴۲۰۱
ابطال مجوز مدارس غیرهوشمند نمونه دولتی

ابراهیم سحرخیز با بیان این مطلب، افزود: یکی از برنامه های امسال این معاونت آموزش متوسطه را هوشمندسازی مدارس نمونه دولتی و هیات امنایی است. هوشمندسازی منجر به تشویق معلمان برای تدریس به روز مباحث علمی و پاسخگویی به مطالبات دانش آموزان می شود و مدارس نمونه دولتی و یا هیات امنایی که با این مجوز فعالیت می کنند، باید براساس تعهدات خود هوشمند شوند.

وی اضافه کرد: این مدارس هزینه بیشتری به ازای ارائه خدمات بهتر از جمله هوشمندسازی از والدین دریافت می کنند، بنابراین در سال جدید تذکر لازم به تمام مدارس نمونه دولتی و هیات امنایی داده شده که در صورت عدم هوشمندسازی کلاس های درس، مجوزهای آنها ابطال شده و باید به عنوان مدارس دولتی به فعالیت خود ادامه دهند.

به گفته سحرخیز، منظور از هوشمندسازی مدارس نمونه دولتی، تجهیز همه کلاس ها به رایانه، تامین محتوای الکترونیکی برای دانش اموز و معلم است و اگر در صورتیکه مدرسه ای در ارزیابی های ما مجهز به این امکانات نباشد، مجوزش باطل می شود.

مدارس راهنمایی تک نوبته می‌شود

وی به تک نوبته کردن مدارس راهنمایی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه از سال تحصیلی جدید مقطع اول متوسطه اول براساس نظام جدید آموزشی ایجاد می شود، در تلاش هستیم تا همه مدارس راهنمایی را تک نوبته کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تصریح کرد: البته در مواردی خاص ممکن است که برخی از کلاس های راهنمایی تک نوبته نشود ،اما در سال تحصیلی جدید تقریباً همه مدارس راهنمایی تک نوبته خواهد بود تا هیچ لطمه های به مباحث آموزشی دانش آموزان وارد نشود.

تدریس زبان انگلیسی و عربی نباید گرامر محور باشد

وی درباره تغییر محتوای کامل کتاب های زبان انگلیسی و عربی اظهارداشت: با تصویب برنامه درسی ملی، تمامی کتاب ها باید براساس این سند و نقشه تدوین شود. کتاب های انگلیسی و عربی نیز با همین رویکرد است. ضمن آنکه معتقدم در درس زبان انگلیسی بیشتر تکیه بر گرامر بوده است اما با تغییر محتوا، توجه به یادگیری در تمام بخش ها به ویژه مکالمه است.

سحرخیز درباره آموزش معلمان نیز توضیح داد: در درس زبان انگلیسی و عربی با کمبود نیروی انسانی مواجه نیستیم. بسیاری از معلمان فارغ التحصیل زبان انگلیسی از دانشگاه هستند اما باید توجه داشت که از توانمندی آنها به درستی استفاده شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها