وزیر راه و شهرسازی از احداث یک میلیون و 250 هزار واحد مسکن مهر در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۵۷۴
امسال یک میلیون و 250 هزار واحد مسکن مهر احداث می‌شود

علی نیکزاد عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح‌های عمرانی و صنعتی استان کردستان که با حضور رئیس جمهور صورت گرفت، از مسکن مهر به عنوان سیاست انقلابی احمدی‌نژاد نام برد و اظهار کرد: اجرای این طرح موجب رشد اقتصادی کشور، تثبیت و ایجاد اشتغال، کاهش نرخ تورم و توسعه و رشد خدمات فنی مهندسی در کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده، تسهیل در ازدواج، بازگشت به گفتمان امام راحل،  کارآمدی نظام و ارائه خدمات بی‌منت به مردم از دیگر مزایای اجرای طرح مسکن مهر به عنوان سیاست انقلابی دولت‌های نهم و دهم است.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری‌های صورت گرفته در آغاز دولت نهم 2.5 میلیون واحد مسکونی نسبت به تعداد خانوار در سطح کشور کم داشتیم، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 90 تعداد واحدهای مسکونی در کشور 21.6 میلیون و تعداد خانوارها 21.2 میلیون است.

به گفته وی، در سال 90 دولت‌های نهم و دهم 400 هزار واحد مسکونی صرف‌نظر از مالکیت، اضافه‌تر از خانوارهای موجود را در کشور به ثبت رسانده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما در سال‌جاری که با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده احداث یک‌میلیون و 50 هزار واحد مسکونی شهری و 200 هزار واحد روستایی غیر از واحدهای مسکونی مردم زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی و بوشهر است.

وی با اشاره به 310 هزار واحد مسکونی و 330 هزار خانوار در استان کردستان، افزود: 26 درصد از واحدهای مسکونی موجود در این استان مربوط به دولت‌های نهم و دهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احداث 29 هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده واحدهای تعهد شده در استان کردستان تا پایان دولت دهم در این استان است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها