رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز مسکن مهر ایران برای کشورهای همسایه الگو شده است، گفت: امیدوارم 29 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده استان کردستان نیز هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۵۵۳۵۷۰
مسکن مهر ایران برای سایر کشورها الگو شده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز (جمعه) در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان کردستان با اشاره به ویژگی‌های استان کردستان، اظهار داشت: استان کردستان دارای طبیعتی دلچسب و یگانه است و یکی از زیباترین طبیعت کشور را داراست که اگر در این منطقه تلاش و همت صورت گیرد، در آینده‌ای نزدیک، به یکی از بهترین و جذاب‌ترین نقاط کشور و قطب گردشگری منطقه تبدیل خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه استان کردستان دارای زمین‌های حاصل خیز و از آب و هوای مناسبی برخوردار است، خاطر نشان کرد: این استان سرشار از استعدادهای طبیعی و بالاتر از آن زیبایی‌های انسانی است، چرا که کردستان دارای مردمی مؤمن، فداکار و انقلابی است.

وی به فداکاری‌های مردم استان کردستان در دوران دفاع مقدس و همچنین دفاع از فرهنگ و اسلام اشاره کرد و گفت: مردم این استان مقاومت‌های بی نظیری در طول تاریخ در مقابل دشمنان انجام دادند و از لحاظ فرهنگی، مؤمن، نجیب، بااخلاق و مردمانی، پرکار، پرتلاش و زحمتکش هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه کارهای زیادی در استان کردستان انجام شده است، تصریح کرد: ما هنوز در ابتدای راه قرار داشته و تا رسیدن به نقطه مطلوب در این استان فاصله داریم و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید همه همت و تلاش خود را بسیج کرده و سرعت پیشرفت و ترقی را هر چه بیشتر افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های افتتاح شده در کردستان، اشاره کرد و گفت:‌ سد گاران در مریوان با ظرفیت ذخیره‌سازی 100 میلیون متر مکعب آب و آبیاری 11 ‌هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به بهره‌برداری رسید؛ و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک سد مخزنی برای پرورش ماهی و همچنین محل استثنایی برای گردشگری باشد.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به افتتاح سد زیویه اظهار داشت: این سد ظرفیت ذخیره‌سازی 17 میلیون متر مکعب آب را داراست، که می‌تواند 2 هزار و 500 هکتار از زمین‌های دیم را آبیاری نماید. در کنار این سد 6 روستا با 650 خانوار وجود دارند که برای سالیان طولانی اقتصاد و معیشت آنها با این سد تأمین خواهد شد.

رییس جمهور در ادامه به افتتاح بخش بخار سیکل ترکیبی نیروگاه سنندج اشاره و تصریح کرد: ظرفیت این نیروگاه هزار مگاوات برق است، این در حالی است که مصرف استان 420 مگاوات برق می‌باشد و این بدان معناست که 580 مگاوات برق ذخیره در استان وجود دارد که می‌تواند به کشورهای همسایه صادر شده و یا می‌توان متناسب با آن مصرف ایجاد کرد.

وی با اشاره به افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر در استان کردستان، گفت: تاکنون 49 هزار واحد مسکن مهر در استان افتتاح شده و اگر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها نبود، مردم با پول کمتر صاحبخانه می‌شدند و ما امیدواریم که خداوند دشمنان این ملت را هدایت کند.

رییس جمهور ساخت مسکن مهر در کشور را کار بسیار بزرگ دانست و گفت: وقتی در یکی از کشورها، 675 واحد خانه افتتاح شد از چند روز قبل و پس از افتتاح این واحدها، رادیو و تلویزیون آنها به تبلیغ این کار می‌پرداختند، اما هر روز در داخل کشور شاهد افتتاح هزاران واحد مسکن هستیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز مسکن مهر ایران برای کشورهای همسایه الگو شده است، گفت: امیدوارم 29 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده استان کردستان نیز هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به ساخته شدن 4 میلیون و 800 هزار واحد مسکن مهر شهر و روستا در کشور، افزود: پروژه مسکن مهر یک طرح مُسکن و طرح اضطراری برای خانه‌دار شدن بود و پروژه بعدی مسکن مهر کاری بزرگ‌تر و اساسی‌تر است.

احمدی‌نژاد گفت: مسکن مطلوب مورد نظر ما مسکن وسیع و دلباز است که دارای حیاط و باغچه باشد تا افراد هر خانواده بتوانند بهتر و راحت‌تر زندگی کند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه باید به سمت ساخت مسکن وسیع حرکت کنیم، تصریح کرد: ایران با وسعت 187 میلیون هکتار یکی از بزرگترین سرزمین‌های دنیاست؛ کل زمین‌هایی زیر سطح شهر و روستا کمتر 1.5 میلیون هکتار است. این در حالی است که ما 21 میلیون خانوار داریم و اگر به هر کدام 2 هزار متر زمین بدهیم مجموعاً 4 میلیون هکتار می‌شود که از این مقدار 1.5 میلیون هکتار آن موجود است.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: با بررسی‌های انجام شده در حال حاضر می‌توانیم هزار متر زمین به هر خانوار در نظر بگیریم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به راهکارهای تسریع در پیشرفت استان کردستان اشاره کرد و گفت:‌ برای پیشرفت استان باید زیرساخت‌ها تهیه شود. باید سدها، جاده‌ها و راه‌های استان را ساخت تا مشکلات موجود در این مسیر مرتفع شود.

 احمدی‌نژاد با اشاره به مسافرت پنج میلیون نفری نوروزی امسال به استان کردستان، تصریح کرد: باید این رقم به 15 میلیون برسد و این شدنی است.

رییس جمهور سرمایه‌گذاری را یکی دیگر از راهکارهای لازم برای توسعه استان کردستان برشمرد و اظهار داشت: به لطف خدا و با همت مردم و تلاش خدمتگزاران مردم، استان کردستان امن‌ترین استان ایران است و از لحاظ آب، برق، زمین و منابع طبیعی خودکفاست و بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه باید صنایع تبدیلی در کنار صنایع موجود در استان تأسیس شود، گفت: باید کاری کرد تا بیشترین ارزش افزوده در استان بماند و سود آن به جیب خود مردم برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها