به دلیل بنیان ضعیف و مصالح نامناسب

بخشی از مسکن مهر تخریب می شود!

در حالی که طرح مسکن مهر در بسیاری از استان‌های کشور مراحل نهایی را طی می‌کند، اجرای آن در کردستان با موانع متعددی روبه‌رو است، به طوری که تاکنون فقط حدود نیمی از واحدهای طرح مذکور به متقاضیان واگذار شده در حالی که هنوز برخی زیرساخت‌های مورد نیاز این واحدها همچون اجرای انشعابات مربوط به تامین آب شرب و فاضلاب تامین نشده است.
کد خبر: ۸۱۶۱۶۴
سایه بی‌مهری بر سر مسکن مهر کردستانی‌ها

مسئولان این استان، کمبود اعتبار را اصلی‌ترین مانع پیشرفت این طرح عنوان می‌کنند. مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در این‌باره به جام‌جم می‌گوید: کردستان 40 هزار و 500 واحد سهمیه مسکن مهر دارد که تاکنون 25 هزار واحد آن افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.

محمدصادق وجدی می‌افزاید: 7000 واحد دیگر در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری قرار دارد که در شش ماه اول سال 94 به اتمام می‌رسد. 3500 واحد نیز مشکلات عدیده دارد، به طوری که همچنان در مرحله فوندانسیون باقی مانده و کار در سال 94 به پایان نخواهد رسید، هرچند برنامه‌ریزی شده در سال 95 این واحدها تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

وی خواستار تأمین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد تاسیسات زیربنایی واحدهای مسکن مهر شده و یادآور می‌شود: رقم اعتبار مورد نیاز 70 میلیارد تومان است که امیدواریم هرچه سریع‌تر اختصاص یابد تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن، واحدها را به متقاضیان واگذار کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان به اعتبار مورد نیاز برای تامین آب واحدهای مذکور اشاره می‌کند و می‌گوید: برای تأمین آب کل واحدهای مسکن مهر، 41 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تأمین نشدن آن، تأمین آب این واحدها ممکن نیست.

عابدین کریمی با اشاره به این‌که تاکنون 14 میلیارد و 459 میلیون ریال در پروژه‌های مسکن مهر استان هزینه شده، می‌افزاید: هزینه هر انشعاب آب در مجموع 650 هزار تومان برآورد شده است. رسول مالمیر، مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان نیز پیش از این درباره قسط‌بندی وام واحدهای مسکن مهر گفته بود: واحدهایی که در این استان به مرحله قسط‌بندی رسیده، نسبت به میانگین کشوری رشد کمتری دارد که پیشرفت کند پروژه را نشان می‌دهد.

امیر قادری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز بسته شدن پرونده مسکن مهر را نیازمند همت جدی مدیران و مسئولان ادارات و سازمان‌های دولتی متولی عنوان می‌کند و با انتقاد از بروکراسی پیچیده در بعضی دستگاه‌های اداری می‌گوید: از این پس هر دو هفته یک‌بار جلسات ویژه‌ای برای پیگیری جزء به جزء مشکلات پروژه‌های مسکن مهر در استان برگزار می‌شود و متقاضیان و تعاونی‌ها باید مشکلات را به ما منعکس کنند و پیگیر اتمام کارها باشند.

اگرچه دولت قول داده است پرونده مسکن مهر در کردستان تا سال 95 بسته شود، با شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد این وعده تا تاریخ اعلام شده محقق شود.

جام‌جم - خبات ساعدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها