فرمانده نیروی زمینی ارتش:

متجاوزان را پشیمان می‌کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت که ارتش جمهوری اسلامی از استعداد و توان بالایی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور برخوردار است و هر دشمنی را که بخواهد خیال خام تهدید و تجاوز را عملی کند، نادم و پشیمان می‌سازد.
کد خبر: ۵۵۳۴۱۱
متجاوزان را  پشیمان می‌کنیم

 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، رصد مداوم تهدیدات در زمین، دریا و هوا و ایجاد قابلیت‌های لازم جهت دفاع و مقابله را از جمله فعالیت‌های ارتش دانست و افزود: تمام حرکت‌ها در مرزها و خارج از مرزها و فرامنطقه در زمین، هوا و دریا رصد می‌شود و کارشناسان اطلاعاتی آن را تحلیل می‌کنند تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی متناسب با تهدیدات در خود ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنند و قابلیت‌های خود را بالا ببرند.

وی تأمین امنیت آسمان کشور از طریق کنترل تمامی پروازها را از دیگر اقدامات ارتش عنوان و خاطرنشان کرد: روزانه ده‌ها پرواز داخلی و خارجی در کشور انجام و کوچک‌ترین تخلف و حرکت مشکوک رصد می‌شود. مدافعان آسمان ولایت در قرارگاه پدافند هوایی 24 ساعته چشم بر صفحه رادار و انگشت بر ماشه دارند تا هر حرکت مشکوکی را در آن واحد مورد خطاب قرار دهند.

پوردستان با اشاره به حضور مقتدرانه ارتش در آب‌های بین‌المللی و تامین امنیت تجارت دریایی یادآور شد: امروز نیروی دریایی ارتش با اقتدار در آب‌های بین‌المللی حاضر شده و ضمن مقابله با تروریسم دریایی و تامین امنیت تجارت در دریا، پرچم پرافتخار نظام جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آورده و گوشه‌ای از اقتدار و توان نظام ولایتمدار جمهوری اسلامی را در دنیا نشان می‌دهد.

وی در ادامه، پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره را از دیگر فعالیت‌های ارتش دانست و افزود: سه قرارگاه پاکسازی نیروی زمینی در کرمانشاه،‌ ایلام و خوزستان، مسئولیت پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره را بر عهده دارند و تا به حال یک میلیون هکتار از این اراضی پاکسازی و 180 شهید تقدیم انقلاب شده است.

پوردستان با اشاره به آموزش سالانه بیش از 300 هزار جوان در ارتش گفت: 300 هزار جوان سالانه به عنوان سرباز وارد ارتش می‌شوند و تحت آموزش‌های نظامی، ‌حفاظتی، ‌عقیدتی و فرهنگی قرار می‌گیرند و استعدادهای بالقوه‌شان بالفعل می‌شود تا ان‌شاءالله در سنگرهای خدمتگزاری در جای‌جای کشور اسلامی‌مان بتوانند انجام وظیفه کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور فعال و گسترده‌ای در امر امدادرسانی و اقدامات فرهنگی و بهداشتی در مناطق محروم نیز دارد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی با استعانت از ذات اقدس الهی و بهره‌گیری از کارکنان متدین و ولایت‌مدار و مجهز بودن به سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته و بومی و با تکیه بر تاکتیک‌ها و تکنیک‌های رزم در شرایط متقارن و ناهمطراز از استعداد، ظرفیت و توان بالایی برای دفاع از تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی بدون تردید هر دشمنی که بخواهد خیال خام تهدید و تجاوز را عملی کند نادم و پشیمان می‌سازد و قدرت، صلابت و استحکام سربازان فدایی ولایت را به جهان نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش در سال 58 یادآور شد: این اقدام و همچنین نفس مسیحایی امام (ره) به ارتشی که تا آستانه انحلال پیش رفته بود جانی دوباره بخشید و آن را برای خدمتگزاری به کشور آماده کرد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها