از زمانی که بساط پلاک‌های لیزری برچیده شد و پلاک ملی روی سپر همه اتومبیل‌ها جاخوش کرد، دانستن این ‌که کدام پلاک به کدام شهر تعلق دارد، حس کنجکاوی خیلی‌ها را تحریک کرده و می‌کند.
کد خبر: ۵۵۲۹۹۵
شهرها به روایت پلاک‌ها

دیگر پلاک‌ها برای اتومبیل‌ها و سرنشینان آن حکم شناسنامه را پیدا کرده‌اند و خیلی‌ها سعی می‌کنند با به خاطر سپردن کد پلاک‌ها و نام شهرها، هنگام دیدن اتومبیل‌های مسافران در شهرشان زودتر از بقیه نام شهر و کد پلاک را به زبان بیاورند، این ماجرا در شهرهای توریستی مانند اصفهان، همدان و شیراز پررنگ‌تر است، چرا که مسافران زیادی به این شهرها رفت و آمد می‌کنند.

کار به جایی رسیده است که در جمع‌های دوستانه خوابگاه‌های دانشجویی هم بعضی وقت‌ها از سر شوخی هم که شده دانشجوها یکدیگر را با کد ملی پلاک اتومبیل‌های شهرشان صدا می‌زنند.جدول زیر حاصل همین کنجکاوی‌هاست که به شکل غیر رسمی از برخی منابع در فضای مجازی سر درآورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
سینوهه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
خیلی مطلب جالبی بود
بیخیال ماشو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
یك اشتباه كوچك ؟!بنده پلاك 21 رو نمی بینم و اینكه پلاك 26 برای قم هست ولی اتوبوسهای مسافرتی بین شهری در تهران دارنده این شماره پلاك هستند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
البته این مورد در بعضی موارد باعث درد سر هم شده است.برای نمونه بنده چون ساكن تهران هستم شماره پلاك هم ایران 22 هست وهر وقت به عنوان مسافر به شهر خودمان در آذربایجان میرویم ماموران محترم راهنمایی مورد محبت قرار میدهند وبه هر نحو ممكن جریمه مینمایند.چون اصطلاحا پلاكمون تابلوهست.
saman
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
با سلام . برای این كار نرم افزار با قابلیت نصب روی گوشی تلفن همراه موجود است (مختص علاقه مندان به شهر شناسی از طریق شماره پلاك مسافران تا بتوانند خودروهای بیشتری را در در طی یك روز رصد كنند!) این هم خدمت جدیدی است در زمینه گردشگری.برای سهولت در كار تجسس عزیزان علاقه مند به این رشته،از مسافران گرامی تقاضا می شود نام ،نام خانوادگی و شماره تلفن همراهشان را بر روی خودروی خود نصب نمایند! با این نوسان قیمت خودروها ، تعیین محل جغرافیایی اتومبیل مردم،راه حل مناسبی برای حل شدن مشكلات و گذراندن اوقات فراغت عزیزانمان در استان های یاد شده است!!
اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
۰
۰
سلام - 72ص - مربوط به بابل می باشد كه ذكر نشده است

نیازمندی ها