مدیر اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد:

تخفیف 70 درصدی حمل ونقل کتب ناشران خارجی

حضور 58 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب تهران

رئیس هیات مدیره انجمن ناشران بین‌المللی ایرانیان از ثبت نام نمایندگان 58 ناشر خارجی در ایران برای حضور در نمایشگاه آتی کتاب تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۴۳۳
حضور 58 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب تهران

محمود آموزگار  که مسئولیت ثبت‌نام از ناشران خارجی را برای حضور در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر عهده دارد، گفت: تا این لحظه نمایندگان 58 موسسه انتشاراتی خارجی در ایران با تکمیل فرم ثبت نام و درخواست غرفه، حضور خود را در نماییشگاه کتاب تهران قطعی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این ناشران از کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا، آلمان، هند، سوریه، عربستان و لبنان هستند، تاکید کرد: عمده ناشرانی که قصد حضور در نمایشگاه امسال کتاب تهران را دارند، کار ثبت نام را انجام دا‌ده‌اند و بعید است تا 25 فروردین که پایان مهلت ثبت نام است، تعداد ناشران خارجی حاضر از 60 موسسه انتشاراتی بیشتر شود.

همچنین به گفته این مقام مسئول در ثبت نام از ناشران خارجی، محموله کتاب‌های ناشران عربی هم چندی پیش از مبدا سوریه به مقصد تهران حرکت کرده است.

آموزگار همچنین از انتقال بخش ناشران خارجی نمایشگاه امسال کتاب تهران به فضای پادگان بیرون از مصلی و روبه روی آن در خیابان شهید بهشتی خبر داد و افزود: ناشرانی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند، 4600 متر فضا برای غرفه‌هایشان تقاضا کرده‌اند و ما از نظر فضا با مشکلی مواجه نیستیم.

وی با اشاره به تاثیر تسویه نشدن طلب برخی ناشران خارجی حاضر در دو دوره قبل نمایشگاه کتاب تهران در حضور آنها و دیگر ناشران خارجی در نمایشگاه پیش رو هم اظهارداشت: تلاش‌هایی برای تسویه حساب با این ناشران صورت گرفته اما اتفاق خاصی رخ نداده و طلب آنها پرداخت نشده است.

همچنین به گفته رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان، مسئولیت سالن کشورها و دعوت از مهمانان خارجی این سالن، امسال هم مانند سال‌های گذشته بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها