دعوای راننده و مسافر تا کی؟

قضیه فقط به امسال برنمی‌گردد، بلکه تقریبا سالی نیست که نوروز از راه برسد و بسیاری از راننده تاکسی‌ها، خودسرانه کرایه‌ها را افزایش ندهند.
کد خبر: ۵۵۲۳۷۵
دعوای راننده و مسافر تا کی؟

در این بین، دعوای راننده تاکسی‌ها و مردم هم که به یک پای ثابت این داستان تکراری تبدیل شده است؛ از یک طرف راننده تاکسی‌ها می‌گویند با توجه به این‌که در آغاز سال جدید قرار داریم، باید کرایه‌ها هم مطابق نرخ‌های سال جدید باشد و از سوی دیگر هم مسافران ناراضی مدعی هستند که نباید تا اعلام نرخ‌های جدید تاکسیرانی، کرایه‌ها افزایش یابد.

اگر به کرایه تاکسی‌هایی که این روزها از مسافران گرفته می‌شود توجه کنیم، می‌بینیم که در بسیاری از شهرهای کشور بخصوص در کلانشهرها کرایه‌ها به دلخواه افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل نظارت و مدیریت تاکسیرانی شهر تهران هم با بیان این‌که مسافرانی که کرایه اضافه از آنها گرفته شده است با اعلام پلاک تاکسی به سامانه 1888، تخلفات تاکسیرانان را اعلام کنند، به مهر گفته است: نرخ‌های کرایه تاکسی در سال 92 پیش از عید به فرمانداری ارائه شد و آنها نیز قول دادند در اسرع‌وقت نرخ‌های جدید را بررسی کنند.

حال سوال اینجاست که چرا وقتی قرار است هر ساله کرایه‌های تاکسی افزایش یابد، میزان دقیق این افزایش کرایه از همان روزهای قبل از عید به مرحله تصویب و ابلاغ نمی‌رسد تا به این ترتیب، دیگر مسافران و راننده‌های تاکسی بر سر نرخ کرایه با یکدیگر درگیر نشوند.

یعنی اگر مسئولان از همان واپسین روزهای سال 91، نرخ کرایه‌های جدید را به راننده‌های تاکسی ابلاغ کنند و این کار را به سال جدید موکول نکنند، در آن صورت احتمال افزایش سلیقه‌ای کرایه‌ها و سردرگمی مسافران و راننده‌ها هم کاهش می‌یابد؛ راهکاری که به نظر خیلی ساده و بدیهی به نظر می‌رسد، اما گویا مسئولان اصرار دارند که اقدام‌های بدیهی را هم با تاخیر انجام دهند.

امین جلالوند‌ -‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها