نمایندگان در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کردند؛

راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی

نمایندگان مجلس معتقدند برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» مردم و مسئولین باید دارای اتحاد و همگرایی بیشتری شده و در راستای رفع مشکلات کشور همت کنند تا منویات مقام معظم رهبری محقق گردد.
کد خبر: ۵۵۲۱۴۳
راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، مقام معظم رهبری سال 1392 را به عنوان «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری کردند و برای تحقق این شعار شاخص هایی را نیز مد نظر قرار دادند.

خبرنگار ما دیروز در اولین روز کاری مجلس به سراغ نمایندگان رفت و از آنها در خصوص راهکارها و الزامات شعار این سال و منویات مقام معظم رهبری برای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را جویا شدند.

متن زیر حاصل این گفت وگو است.

حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم در انتخابات محقق می شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و ایجاد حماسه سیاسی در کشور مردم باید در انتخابات حضوری پرشور داشته و با مشارکت بالای خود رئیس جمهوری توانمند و ولایت پذیری را انتخاب کنند.

ارسلان فتحی پور افزود: هر چه میزان مشارکت مردم بالا باشد انتخاب مردم بهتر و دقیقتر خواهد بود و رییس جمهور برنامه محور انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات فعلی کشور گفت: حضور زیاد مردم در انتخابات بخصوص در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال جاری می تواند در جهت رفع مشکلات کشور کمک شایانی کند.

نماینده کلیبر و هوراند اضافه کرد: خلق حماسه سیاسی می تواند در رفع مشکلات اقتصادی کشور نیز کمک کننده باشد چرا که حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب یک رییس جمهور قوی می تواند رافع مشکلات اقتصادی کشور باشد.

فتحی پور با اشاره به راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی در کشور گفت: مجلس و دولت باید طوری بودجه را تصویب و اجرایی کنند که این بودجه بتواند اهداف مقام معظم رهبری در حماسه اقتصادی را براورده سازد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید و صنعت یکی از ویژگی های بودجه سال 92 باید باشد، گفت: مجلس باید طوری بودجه را تصویب کند که از تولید داخلی و اقتصاد غیرنفتی حمایت شود و دولت بتواند با اجرای این بودجه مشکلات اقتصادی را کاهش دهد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایجاد حماسه اقتصادی بدون هماهنگی دولت و مجلس و اجرای دقیق بودجه سالانه کشور امکان پذیر نخواهد بود.

حماسه اقتصادی با حمایت از تولید محقق می شود

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است برای خلق حماسه اقتصادی باید به تولید توجه ویژه شود و بدون توجه به تولید، این شعار محقق نخواهد شد.

عبدالرضا عزیزی گفت: مجلس طرفدار تولید و اقتصاد داخلی است و بر همین اساس از تولید و تولیدکننده حمایت خواهد کرد و در راستای ایجاد حماسه اقتصادی گام های مهمی برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه خلق حماسه سیاسی در کشور بدون حضور در انتخابات امکان پذیر نمی باشد، گفت: یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین چهارم دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو داریم و این بهترین فرصت برای خلق حماسه سیاسی در کشور است.

عزیزی تصریح کرد: دولت و مجلس می توانند با دعوت از مردم جهت حضور پررنگ در انتخابات در خلق حماسه سیاسی نقش آفرینی کنند.

به گفته وی، هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، حماسه سیاسی بهتر و دقیقتر محقق خواهد شد.

پرهیز از جنجال آفرینی از الزامات حماسه سیاسی است

نماینده مریوان و سروآباد معتقد است: برای ایجاد حماسه سیاسی در کشور ضمن حضور پررنگ در انتخابات باید از هرگونه جنجال آفرینی پرهیز کرد و به رای مردم اعتقاد و اعتماد داشت.

امید کریمیان گفت: وحدت و انسجام ملی، دعوت از اقشار مختلف مردم و گروه های سیاسی به حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ایجاد حماسه سیاسی موثر خواهد بود.

وی حمایت از تولیدات داخلی را یکی از ویژگی های لازم برای ایجاد حماسه اقتصادی در کشور دانست و گفت: حمایت از سرمایه گذاری به منظور خروج از وضعیت نابسامان فعلی و تورم ناشی از این وضعیت در این زمینه می تواند بسیار مفید باشد.

کریمیان تصریح کرد: حمایت از صنعت و کشاورزی نیز در خلق حماسه اقتصادی مفید و موثر خواهد بود. 

امسال باید سال ناامیدی دشمنان در تحریم ها و فشارهای اقتصادی باشد

نماینده نور و محمود آباد معتقد است: تحقق سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی منوط به اتحاد مسئولین و مردم جهت اجرای فرامین رهبری است.

عبدالوحید فیاضی افزود: در این سال باید با اتخاذ تدابیر و سیاست های دقیق و ایجاد همگرایی بین مسئولین و همچنین حمایت مردم به تحقق این شعار کمک کرد.
.
وی با بیان اینکه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ناظر بر دو رویکرد سیاست کلانی که مقام معظم رهبری به عنوان دهه پیشرفت و عدالت بر آن تاکید کردند، می باشد، گفت: وقتی عبارت حماسه برای نامگذاری امسال انتخاب شد بدین معناست که باید در عرصه سیاست و اقتصاد حرکت و اتخاذ سیاست ها با شتاب بیشتری نسبت به سال های گذشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارداشت: ملت ایران با حضور در صحنه های سیاسی به خصوص انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می تواند حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری را محقق کند از طرفی دیگر باید توجه داشت که حماسه اقتصادی می تواند مبنای حماسه سیاسی را شکل دهد بنابراین برای تحقق  حماسه اقتصادی نیازمند تغییر و تحول در نگرش اقتصادی، تولیدات داخلی، تجارت داخلی و بین المللی، اصلاح نظام بانکی و... هستیم.

نماینده نور و محمود آباد افزود: باید بستر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را در کشور فراهم کرد و در همین راستا گام برداشت.

یوسف اسدی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها