نمایندگان در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کردند؛

راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:

تجلی حماسه سیاسی در انتخابات سال 92

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: حماسه اقتصادی یعنی روی آوردن به کار ، تولید و جلوگیری از واردات بی رویه وتجلی حماسه سیاسی در انتخابات است .
کد خبر: ۵۵۱۵۳۰
تجلی حماسه سیاسی در انتخابات سال 92

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ آیت الله محمد امامی کاشانی با تأکید بر سرمایه گذاری ، تولید و اقتصاد شکوفا در سال جدید افزود: نجات کشور از گرفتاریها و فقر وظیفه کسانی است که قدرت دارند و باید این کار را بکنند و این است که کشور را به جلو می برد و به پیروزی می رساند.

امام جمعه موقت تهران کوتاهی در این کار را  خلاف سنت خداوند دانست و گفت: نخبگان ما باید به این فکر باشند که چگونه مملکت را با سعی و کوشش و تدبیر و ابتکار از مشکلات نجات دهند.

آیت الله امامی کاشانی تجلی حماسه سیاسی را در سال 92 در انتخابات دانست و گفت: انتخابات مسئله بزرگی است و احتیاج به شور حماسی و هیجان دارد.

وی با اشاره به اینکه دور تا دور ملت ایران را دشمن گرفته است با تأکید بر ضرورت وحدت در کشور تصریح کرد : اینها به دشمن جواب می دهد و آن را به عقب می راند.

امام جمعه موقت تهران گفت: تقواست که مردم را پای صندوق انتخابات می کشاند.

وی اضافه کرد: همه ملت باید با حماسه حرکت کنند تا دشمن بفهمد تحریمها بی فایده است و باید با مردم ایران با احترام و عدالت رفتار کرد.

ایت الله امامی کاشانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز اول فروردین در مشهد افزود: دشمن از دو راه وارد شده است یکی اینکه می خواهد مردم را از کارهای اساسی دور کند تا مردم به جزییات فکر کنند و آنها را با مسئله تحریمها و تهدیدها سرگرم کند و جامعه را متلاطم و مضطرب نگه دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: هدف دوم دشمن آن است که دستاوردهای نظام مانند پیشرفتها در صنعت ، فن آوری و دستاوردهای علمی دانشگاهها را که سطح کشور را در دنیا بالا برد مکتوم کند و بگوید کاری نشده است که متأسفانه افراد معدودی در داخل کشور به این اهداف دشمن دامن می زنند.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران نیز بر ضرورت توجه به سلامت روح در کنار توجه به سلامت بدن تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز دنیا با وجود پیشرفت در علم و فن آوری سلامت روح را از دست داده که علت آن بی توجهی به خدا به عنوان منبع و مبدأ آرامش بخشی است.

امام جمعه موقت تهران  ، حی و قیوم را از اسماء ویژه حضرت حق تعالی دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س)‌ پس از رحلت پیامبر (ص) همواره با ذکر این دو اسماء الهی در فقدان پیامبر اسلام (ص) صبر می کرد و در پناه خداوند به آرامش می رسید.

وی افزود: متأسفانه امروز در دنیا سلامت روح نایاب شده در حالی که همه امکانات فراهم است اما این مسئله به منزله گام نهادن در خانه ای است که همه امکانات در آن موجود است اما در ظلمت و تاریکی است.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: همه باید در تربیت خود و فرزندان به تأسی از اهل بیت (ع) در گرفتاری ها و مشکلات به خدای قادر پناه ببرند تا در زندگی و روابط اجتماعی به آرامش برسند که این آرامش می تواند به سعادت و عاقبت بخیری انسان در دنیا و آخرت کمک کند.

آیت الله امامی کاشانی تأکید کرد: امروز ذکر و یاد خدا به عنوان روش بسیار مهم در تقوی و در جلوگیری از آلوده شدن به گناه ها در خانواده و جامعه است چرا که خداوند مبدأ و منبع حیات و آرامش ابدی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها