سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد؛

اتصال شهرک‌های شمال تهران به خط 3 مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

اختصاص بیشترین سهم بودجه حوزه حمل و نقل به مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نگاه و هدف ما در سال 92 تکمیل زیرساخت‌های شهری و همین‌طور تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت است، گفت: بیشترین سهم بودجه در حوزه حمل و نقل برای مترو پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۵۵۲۰۹۵
اختصاص بیشترین سهم بودجه حوزه حمل و نقل به مترو

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان مطلب فوق افزود: پس از توسعه مترو، خرید واگن ها و تجهیزات مترو، توسعه شبکه اتوبوسرانی و خرید اتوبوس های جدید از مهمترین اقدامات و اولویت های کاری امسال حوزه حمل و نقل و ترافیک است که امید است بتوانیم نیازهای تهران را در این زمینه ها تامین کنیم.

وی اضافه کرد: بخش عمده اعتبارات شهرداری تهران در سال 92 برای ماموریت حمل و نقل پیش بینی شده که در بخش عمرانی، تجهیزاتی، نگهداشت و توسعه هزینه خواهد شد.

تشکری هاشمی اظهارداشت: با تاکید شهردار تهران مبنی بر توسعه حمل و نقل عمومی انبوه بر به عنوان راه حل برون رفت از مشکلاتی نظیر آلودگی هوا، تراکم ترافیک و اتلاف وقت مردم، با تهیه و تدوین یک برنامه‌ریزی دقیق و از پیش تعیین شده نسبت به توسعه شبکه مترو طی سال های اخیر اقدام کردیم، به نحوی که امروز مترو به انتخاب اول مردم تهران تبدیل شده است. ضمن آنکه توسعه مترو همچنان از اولویت های اصلی اقدامات حوزه حمل و نقل در پایتخت محسوب می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان این که امروزه آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از حمل و نقل در شهرهای بزرگ دنیا درصد چشم گیری از کل آلودگی‌ها را به خود اختصاص داده و در ایران نیز این آلاینده‌ها در آلودگی‌های کلان شهرهای کشور از جمله تهران سهم جدی دارند، افزود: این موضوع توجه به حمل و نقل پاک که عمدتاً بر ملاحظات زیست محیطی تأکید دارد را ضروری ساخته است، از این رو توسعه دوچرخه سواری و پیاده روی و ... در تهران به موازات توسعه حمل و نقل عمومی مورد توجه و تاکید قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها