نمایندگان در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کردند؛

راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی

سالی با دو حماسه بزرگ

روزهای سرنوشت‌ساز و تاریخی ما در سال 1392، دو حماسه بزرگ را رقم خواهد زد که از افتخارات ماندگار مردم فهیم ایران اسلامی خواهد شد و آن را به رخ جهانیان خواهد کشید.
کد خبر: ۵۵۲۰۴۷
سالی با دو حماسه بزرگ

حضور گسترده، چشمگیر و سرنوشت‌ساز مردم در انتخابات ریاست جمهوری در نخستین فصل از سال، مظهر‌بارز و به‌یادماندنی مشارکت مردمی در حماسه سیاسی خواهد بود؛ انتخاباتی که میزان پایبندی، عشق و علاقه مردم فهیم ایران اسلامی را به این نظام مقدس و دینی ترسیم خواهد کرد؛ حماسه‌ای که پایداری آن سپردن زمام امور مدیریت کلان اجرایی کشور به دست کسی است که در سایه مدیریت خود عزت، شرافت، اقتدار و توانمندی ملتی را در میان همه دولت‌ها و ملت‌ها به گونه‌ای شایسته و بایسته و آن‌گونه که سزاوار است، به نمایش می‌گذارد. حضور در این حماسه عظیم رسالت و وظیفه آحاد مردم را که همواره وفاداری خویش را به این نظام مقدس و میهن اسلامی به منصه ظهور گذاشته‌اند، بار دیگر به نمایش خواهد گذاشت.

حماسه 92 به یقین متفاوت از احساس تکلیف با دوره‌های دیگر انتخاباتی است. این حماسه با مصداق انتخاباتی آن که برای نخستین بار پس از فتنه 88 برگزار می‌شود، می‌تواند ذائقه تلخ آن حادثه ناگوار که غبار آن همچون زهری بر دل و جان همه دلسوزان نظام نشست و آنان را آزرده خاطر کرد، به طعم شیرینی تبدیل کند تا بتوان آن حماسه را افتخاری دیگر برای همه مردم انقلابی قلمداد کرد.

بی‌شک در جهان کنونی و شرایط حاکم بر آن که هیچ حادثه و اتفاق و رخدادی بی‌تاثیر از دیگر رویدادها نخواهد بود و در شرایط حساس قیام‌های مردمی در سطح منطقه و امواج خروشان بیداری اسلامی که حتی خیزش‌های انسانی را در سراسر گیتی به همراه داشته است و در دورانی که فشارها و تحریم‌های اقتصادی می‌تواند نبض حیات ملتی را به دست خود بگیرد و سرنوشت آنان را دگرگون کند، این حماسه می‌تواند رفتار و اندیشه دینی، سیاسی و فرهنگی ملتی را در مقابل توفان حوادث پیرامونی خود نمایان سازد.

ملتی که با این حماسه بزرگ و با درایت خویش مسیر صواب چند دهه گذشته را که حاصل ژرف‌نگری و اندیشه سیاسی است، تحکیم ‌بخشد، همه راهکارهای فرهنگی، اقتصادی، دینی و اخلاقی را برای داشتن جامعه‌ای آرمانی و حاکمیت ارزش‌های والای انسانی را در سایه این حماسه می‌داند؛ حماسه‌ای که خود می‌تواند حماسه اقتصادی را در پی داشته باشد و شکوفایی اقتصادی، نوآوری و خلاقیت‌ها و رسیدن به مرزهای خودکفایی را اصل مهم این حماسه تلقی کند و با ایمان و اعتقادی راسخ، نیروهای انسانی را سرمایه عظیم و خلاق کشور بداند و با استراتژیک دانستن آن در مقابل همه تحریم‌ها قد علم کند و با عزم و اراده‌ در مقابل همه ناپایداری‌ها، پایدار بماند.

حماسه سیاسی سال 92 که تبلور آن انتخابات است و منتخب آن، امتیازات همه روسای جمهور گذشته را دارد و به نقاط ضعف آنان خط بطلان خواهد کشید، حماسه اقتصادی را هم محقق خواهد ساخت؛ آنگاه که کشور را از وابستگی به درآمد نفتی رها سازد و در مدیریت امور و مسائل اقتصادی، توانمندی سرمایه عظیم انسانی و دیگر منابع خدادادی را مورد توجه قرار دهد. دو حماسه بزرگ 92 به دست ما رقم خواهد خورد، به شرط آ‌ن‌که در سایه وحدت و همدلی گام برداریم و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

محمد خامه‌یار - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها