دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان:

ایران هرگز تسلیم خواسته های غرب نمی شود

آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در باره ایران، سوریه و سریلانکا انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۵۱۱۱۲
قطعنامه بر ضد ایران تسویه حساب سیاسی است

لوکاشویچ روز جمعه در بیانیه ای با اشاره به شرکت روسیه در بیست و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: متاسفانه در بحث های این شورا تسویه حسابهای سیاسی ادامه دارد.

وی افزود: نمونه بارز این مساله در بیست و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، قطعنامه آن در باره کشورهای ایران، سوریه و سریلانکا بود.

به گزارش رسانه های روسیه، در قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل از گزارش یکجانبه و مغرضانه «احمد شهید» گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران در باره وضع حقوق بشر در کشورمان حمایت شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود با اشاره به رویکرد کشورهای غربی برای مجازات کشورهای مخالف سیاست های خود تاکید کرد: شیوه هایی همچون طرح اتهامات و انتقادات یک سویه و یکجانبه،اعمال تحریم های خودسرانه و مجازات کشورها نتیجه مطلوب نمی دهند.

وی افزود: بکارگیری این گونه شیوه ها فقط موجب تشدید رویارویی ها و اختلافات می شود و چنین رویکردهایی حقوق و آزادیهای مردم را تامین نمی کند.

لوکاشویچ در بیانیه خود با اشاره به حمایت هیات روسی شرکت کننده در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل از اصول برتری قوانین بین المللی و رویکردهای دسته جمعی و اقدامات برای دفاع از حقوق بشر در بحث های این شورا اظهارداشت: به ابتکار روسیه در این نشست بیانیه ای در رعایت اصول همکاری های برابر و احترام متقابل در فعالیت های شورای حقوق بشر سازمان ملل صادر شد و بیش از 120 کشور جهان از این بیانیه حمایت کردند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها